سرلشکر باقری: موضوع دفاع فراتر از هرگونه حزب، جناح و نگرش در کشور است

سرلشکر باقری: موضوع دفاع فراتر از هرگونه حزب، جناح و نگرش در کشور است
سه شنبه 31 مرداد 1396 - 16:40

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در نظام و کشور اسلامی، موضوع دفاع، فراتر از هرگونه حزب، جناح، سلیقه و نگر‌ش حائز اهمیت و توجه است.

العالم-ایران / سیاسی

سردار سرلشکر محمد باقری ‌رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دستور خداوند متعال در قرآن کریم به مسلمانان این است که هر آنچه در توان دارید برای مقابله با دشمنان و افزایش قدرت بازدارندگی نظام اسلامی فراهم کنید، اظهار داشت: وزارت دفاع چنین مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و بحمدالله در طول تاریخ این وزارتخانه به خوبی و در هر دوره نسبت به گذشته در مسیر رشد و تعالی قرار داشته و ماموریت‌های محوله را به بهترین نحو به سرانجام رسانده است.

وی با بیان اینکه آنچه که نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع در ایجاد توان دفاعی انجام می‌دهد مصداق عمل صالح است، افزود: خداوند این توفیق را به کارکنان مجموعه با برکت وزارت دفاع داده تا این عمل صالح را انجام دهید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ با بیان اینکه وزارت دفاع حاصل ادغام وزارت سپاه و وزارت دفاع سابق است از سال 68 تا کنون دوره‌های موفقی را طی کرده است، تصریح کرد: طبق قانون و اوامر و تدابیر فرمانده معظم کل قوا وظایف مهمی در بعد صنعت دفاعی، تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی، تسلیحاتی، همکاری و پشتیبانی از نیروهای مسلح، تامین معیشت نیروهای مسلح بر عهده وزارت دفاع گذاشته است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و کارکنان این مجموعه در دوره جدید باید در مسیری حرکت کنند که نسبت به دوره گذشته رشد و پیشرفت چشمگیری را شاهد باشیم، گفت: در دوره مسئولیت سردار دهقان رشد و تعالی را که حاصل تلاش شخص وزیر، جانشین، تک تک مدیران و کارکنان است را شاهد بودیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در مسئله صنعت دفاعی تاکید فرمانده معظم کل قوا بر مسئله کیفیت، کمیت، زمان و قیمت محصولات است، گفت: اگر محصولات دفاعی وزارت دفاع این ویژگی‌ها ر‌ا نداشته باشد ما را به ‌‌هدف بازداندگی و اقتدار دفاعی نخواهد رساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ تلاش انقلابی و جهادی برای تامین اعتبارات نیروهای مسلح را از انتظارات فراروی وزارت دفاع برشمرد و گفت: انتظار می‌رود وزیر دفاع به مانند یک فرد جهادی در سنگر از‌ پا ننشیند و دائما در این جهت تلاش کنند.

وی با قدردانی از پشتیبانی‌های دولت از نیروهای مسلح و اشاره به واقعیات شرایط تحریم و محدودیت های موجود در میزان اعتبارات نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح از اولویت های اصلی کشور هستند و در مقوله بودجه و اعتبارات انتظار است دولت محترم با حمایت های لازم روند توسعه توان و اقتدار‌ دفاعی و انجام ماموریت‌های آنان را به نحو تسهیل کند.

وی همچنین توجه به حقوق و معیشت بازنشتگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح کسانی هستند که جان ‌خود را برای امنیت این کشور گذاشتند و در حال ‌حاضر نیاز به توجه ‌ویژه و درخور دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود برای تصویب برخی قوانین به ویژه در حوزه سربازی نظرات ‌نیروها‌ی مسلح را احصاء و مورد توجه قرار دهد، گفت: فرمانده معظم‌ قوا بارها فرموده‌اند مسئله خدمت سربازی مسئله نیروهای مسلح است و بایستی نظر نیروهای مسلح را مد نظر قرار داد، در حالیکه هم اکنون در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که انشاءالله با همکاری مجلس محترم و اصلاح قوانین شاهد رفع آن باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح‌ در بخش دیگری از سخنان خود‌ با اشاره به مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع گفت: وزیر جدید مانند سردار دهقان و بهتر از ایشان باید کارها را پیش ببرند تا شاهد اتقدار نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.‌

وی با بیان اینکه سردار دهقان را از ابتدای انقلاب می‌شناسم، گفت: وی برادری مومن، سختکوش، ‌انقلا‌بی، ولایی پرتلا‌ش، فعال و در هر صحنه‌ای که خدمت کرده‌اند منشا خدمات زیادی بوده‌‌اند و در وزارت دفاع تحریم‌ها و منابع اندک کار را به جلو بردند که قابل تقدیر است.

وی با تبریک انتصاب سردار دهقان به عنوان مشاور فر‌مانده معظم کل قوا گفت: مسئولیت جدید سردار دهقان نشان از اعتماد فرماهد کل قوا به این سرباز عزیز ولایت است که برای وی در مسئولیت جدیدآر‌زوی توفیق و سربلندی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امیر حاتمی ‌را فرمانده ای شناخته شده در نیروهای مسلح و برادری مومن‌، ولایی‌، سختکوش کاردان و توانا در انجام مسئولیت‌ها دانست و گفت: ایشان در مسئولیت جانشینی وزارت دفاع فراتر از مسئولیت جانشین عمل کردند و در بسیاری از بخش‌ها موفق بودند.‌

وی با تقدیر از رئیس‌ جمهور برای انتخاب امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع گفت: از ‌نمایندگان مجلس نیز برای رای بالا و قاطع به امیر حاتمی قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رای اعتماد بالای ‌ نمایندگان به امیر حاتمی چندین معناد دارد، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی بدانند که مقام دفاعی کشور هنگامی که در معرض رای و نظر نمایندگان ملت قرار می‌گیرد بالاترین رای و حمایت را خواهد‌ داشت و این یعنی در نظام و کشور اسلامی، موضوع دفاع، فراتر از هرگونه حزب، جناح، سلیقه و نگر‌ش حائز اهمیت و توجه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رای بالای نمایندگان به امیر حاتمی پشتوانه عظمی برای نیروهای مسلح‌، نظام جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی ‌کشور خواهد بود، گفت: پیام داخلی این رأی هم این است که هنگامی که مسئله وزات دفاع، ‌نیروهای مسلح و دفاع از امیت و اقتدار نظامی اسلامی باشد همه نمایندگان و مردم در میدان هستند و پای اقتدار نظام می ایستند.

پربیننده ترین خبرها