مسعود بارزانی درباره پرچم و سرود کردستان سخن می گوید

مسعود بارزانی درباره پرچم و سرود کردستان سخن می گوید
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 02:43

رئیس اقلیم کردستان عراق که دوره ی ریاستش بر این منطقه پایان یافته،  روز سه شنبه خواهان تضمین های بین المللی مکتوب برای جلوگیری از به تعویق انداختن همه پرسی جدایی کردستان شد.

العالم - عراق

"مسعود بارزانی " با تاکید برمحال بودن عقب نشینی از این اقدام، گفت: پرچم و سرود جدید دو نیاز ضروری برای منطقه کردستان عراق است.

وی روز دوشنبه دردیداربا نمایندگان اقلیت های منطقه گفت: درخواست ها برای بازگشت پیشمرگه به مرزهای 2003 مورد قبول نیست و نمی توان در برابر سلایق شخصی تسلیم شد.

وی افزود: باید قانون اساسی جدیدی که تضمین کننده حقوق همگان باشد نگاشته شود. به همه اقشار و گروه ها اطمینان خاطر می دهم که از هر گروهی برای  نگارش قانون اساسی دولت مستقل کردستان عراق نماینده ای حضور داشته باشد ما به سرود ملی جدید و تغییراتی در پرچم کردستان نیاز داریم تا سمبل همه اقشارو بیان کننده همه باشد.

وی افزود: دلیل عزیمت به بغداد این بود تا اعلام کنیم ما همسایگان خوبی هستیم و نمی توان همه پرسی را به تعویق انداخت، زبان تهدید درما کارساز نیست. 4 سال پیش می دانستیم عراق به سراشیبی پرتگاه افتاده است.

وی در دیدار با فرماندهان قدیمی نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب دموکراتیک کردستان گفت :هیچ شکی درکرد بودن خانقین، کرکوک ، سنجار، مخمور و سایر مناطق مشمول ماده 140 نیست.

وی افزود: بغداد این ماده را اجرا نکرد تا داعش آمد و تقسیم به شکل کنونی اتفاق افتاد. برای جلوگیری از درگیری و مشکلات به فکر برگزاری همه پرسی استقلال کردستان افتادیم.

وی مسئولیت برگزاری همه پرسی را قبول و تاکید کرد در هر صورت و بروز هر مشکل خود بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

اعلام برگزاری همه پرسی، با مخالفت  محافل بین المللی و کشورهای منطقه روبرو می شود و فقط اسرائیل و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از آن حمایت می کنند.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها