مذاكره وليعهد عربستان با مقام های آمريكايی در مورد طرح سازش خاورميانه

مذاكره وليعهد عربستان با مقام های آمريكايی در مورد طرح سازش خاورميانه
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 06:01

خبرگزاری رسمی عربستان (SPA) گزارش کرد ولیعهد این کشور روز سه شنبه در جده با مقامات ارشد آمریکایی از جمله جارد کوشنر مشاور رئیس جمهور آمریکا دیدار و در مورد تلاش ها برای برقراری صلح در خاور میانه صحبت کرد.

طبق این گزارش، شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در دیدار با کوشنر همچنین در مورد راه های مبارزه با کمک مالی به تروریسم صحبت کرد. محمد بن سلمان با دینا پاول معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز دیدار داشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، دو طرف در مورد راه های دستیابی به یک صلح واقعی و با ثبات میان اسرائیلی ها و فلسطینیان و تضمین ایجاد ثبات در خاورمیانه و فراتر از آن صحبت کردند.
کاخ سفید اوایل ماه جاری با اعلام این سفر گفته بود این سفر بخشی از برنامه منطقه ای از جمله ملاقات با سران امارات عربی متحده، قطر، اردن، مصر، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین است.
کاخ سفید همچنین گفته بود هیئت آمریکایی با مقامات ارشد منطقه در مورد راهی برای آغاز مذاکرات صلح واقعی میان اسرائیلی ها و فلسطینیان صحبت خواهد کرد.
کوشنر که داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز محسوب می شود از زمان ریاست جمهوری ترامپ مسئول میانجی گری میان اسرائیلی ها و فلسطینیان برای دستیابی به توافقی میان آنها است.

پربیننده ترین خبرها