رهبر مسیحیان مارونی لبنان در دیدار جابری انصاری عنوان کرد؛

نیازمند کمک ایران در مسیر تحکیم وحدت لبنان هستیم

نیازمند کمک ایران در مسیر تحکیم وحدت لبنان هستیم
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 22:12

رهبر مسیحیان مارونی لبنان در دیدار جابری انصاری با بیان اینکه به کمک ایران در مسیر تحکیم وحدت لبنان نیازمندیم، از جمهوری اسلامی و دیگر کشورهایی که برای رویارویی با تروریسم و پایان دادن به جنگ در سوریه تلاش می کنند، قدردانی کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه) اول شهریور با پاتریاک بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفتگو کرد.

بشاره الراعی در این دیدار اهتمام و اولویت اصلی لبنان را تقویت وحدت داخلی دانست و افزود: مواجهه با بحرانهای اقتصادی و بازگشت آوارگان موجود در لبنان به کشورهایشان از دیگر اولویت های ما است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری عزیز است و ما به کمک ایران در مسیر تحکیم وحدت لبنان نیازمندیم.

پاتریاک الراعی اظهار داشت: شواهد نشان می دهد جنگ در سوریه در مرحله نهایی است و ما از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهایی که برای رویارویی با تروریسم و پایان دادن به جنگ در سوریه تلاش می کنند، تشکر می کنیم. 

جابری انصاری نیز در این دیدار پیام سفر خود به لبنان و دیدار با رهبران همه طوایف لبنان را احترام جمهوری اسلامی ایران به اجزاء مختلف جامعه لبنان دانست و توافق داخلی در لبنان در شرایط سخت منطقه ای را ستودنی برشمرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دستاوردهای سیاسی و پیروزی های میدانی ارتش و مقاومت و دولت و ملت لبنان در مبارزه با گروههای تروریستی و افراطی را مایه خرسندی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از این تحولات مثبت در لبنان و منطقه حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها