روسیه ادعای ضدایرانی نتانیاهو را رد کرد

روسیه ادعای ضدایرانی نتانیاهو را رد کرد
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 07:34

تنها چند ساعت پس از طرح ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران در دیدار با رییس جمهوری روسیه، این کشور مواضع تکراری و ضدایرانی بنیامین نتانیاهو را رد کرد.

العالم ـ اروپا

نتانیاهو عصر چهارشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین در شهر سوچی روسیه نارضایتی خود را از همکاری ایران و سوریه برای مبارزه علیه تروریسم در این کشور اعلام کرد.
وی با ادعای خطرساز بودن ایران در عرصه بین المللی گفت: تهران در حال محکم کردن جایگاه خود در سوریه است.
چند ساعت پس از طرح این ادعای نتانیاهو، مسکو اعلام کرد که نقش تهران در حل و فصل مشکل سوریه سازنده است و همکاری نزدیکی با مسکو در این زمینه دارد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که «ما از مواضع اسرائیل در قبال ایران آگاه هستیم، اما نقش این کشور را در سوریه سازنده می دانیم.»
بنا به این گزارش، وی در باره موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال نقش ایران در سوریه به خبرنگاران توضیح می داد.
نبنزیا همچنین تاکید کرد که در واقع با تلاش های روسیه، ایران و ترکیه روند مذاکرات آستانه برای سوریه شکل گرفت، سه منطقه عاری از درگیری تشکیل شد و کار ایجاد چهارمین محدوده امن هم آغاز شده است.
دیپلمات بلندپایه روس در پایان گفت که «ما همراه ایران از نزدیک کار می کنیم تا هر چه زودتر نقطه پایانی بر درگیری های سوریه بگذاریم.»
نتانیاهو همچنین در دیدار با پوتین بدون اشاره به عملیات متعدد بمب افکن های رژیم صهیونیستی علیه نظامیان سوری برای حمایت از تروریست ها در سوریه، گفت: ما همه با تلاش های مشترک بر داعش غلبه می یابیم که اقدامی بسیار مهم است.
وی افزود: اما هر جا که داعش شکست می خورد و تروریست ها از بین می روند، ایران خلاء را پر می کند.
به گزارش ایرنا،پیشتر نیز روسیه مواضع رژیم صهیونیستی را در زمینه همکاری مسکو با تهران و حزب الله لبنان برای مبارزه با تروریسم رده کرده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفته است: مسکو، تهران و حزب الله حامی سوریه علیه تروریسم هستند.

پربیننده ترین خبرها