نماینده آمریکا:

مرحله تازه بهانه جویی های برجامی/ آمریکا خواستار دسترسی به سایت‌های مشکوک شد!

مرحله تازه بهانه جویی های برجامی/ آمریکا خواستار دسترسی به سایت‌های مشکوک شد!
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 08:16

دفتر نمایندگی آمریکا در دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل اطلاعیه‌ای درباره محتوای دیدار نماینده ایالات متحده در سازمان ملل و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر کرد.

العالم ـ آمریکا

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای محورهای گفت‌وگوی عصر چهارشنبه «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل و «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تشریح کرد. 

در این اطلاعیه آمده است: نیکی هیلی حمایت شدید ایالات متحده از ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی را ابراز می‌دارد و تاکید می‌کند آژانس اتمی قدرتمند و معتبر به نفع امنیت ملی آمریکاست.

وی از تخصص فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی و از اعتبار، حرفه ای گرایی و جدیت آن در اجرای کار نظارت و راستی آزمایی در ایران ستایش کرد. هیلی  و آمانو درباره نگرانی‌های آمریکا از تضمین پایبندی شدید ایران به تعهدات خود گفتگو کردند.

آنها خاطرنشان کردند که گزارش‌های آژانس می‌تواند فقط زمانی خوب باشد که ایران به هر گونه تاسیساتی که آژانس مشکوک به فعالیت هسته‌ای است، دسترسی دهد.

هیلی و آمانو درباره اهمیت جلوگیری ایران از بهره برداری از ادبیات مبهم در توافق هسته‌ای (برجام) تاکید کردند. هیلی مجددا بر عزم ایالات متحده برای تضمین منابع مورد نیاز آژانس اتمی جهت راستی آزمایی شدید فعالیت‌های مرتبط هسته‌ای در ایران، تاکید کرده است.

مواضع جدید نماینده آمریکا در سازمان ملل در باره برجام و ایراد شبهه در این خصوص در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتحادیه اروپا و حتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، پایبندی ایران به برجام را تایید کرده اند.

پربیننده ترین خبرها