تازه ترین اظهارات علی عبد الله صالح دربارۀ رابطه اش با انصار الله

تازه ترین اظهارات علی عبد الله صالح دربارۀ رابطه اش با انصار الله
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 09:33

رئیس جمهور پیشین یمن خواستار خویشتنداری رهبران سیاسی جنبش انصارالله شد و اعلام کرد که نباید به اختلافات دامن بزنیم.

العالم-یمن

«علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن روز گذشته طی نشستی در مقر حزب «کنگره مردمی یمن» خواستار خویشتنداری جنبش انصارالله شد و تاکید کرد که جشن سالروز تاسیس این حزب که قرار است روز پنجشنبه در میدان السبعین شهر صنعاء برگزار شود، فرآیندی سیاسی برای همگان است و علیه هیچ حزب و یا جریان سیاسی نیست.

علی عبدالله صالح که ریاست حزب کنگره مردمی یمن را بر عهده دارد از همه رهبران سیاسی جنبش انصارالله خواست که به اختلافات دامن نزنند و خویشتندار باشند.

وی درباره ارتباط حزب کنگره مردمی یمن با ایران گفت: حزب کنگره با هیچ نهادی سیاسی خارجی ارتباطی ندارد.

رئیس جمهور پیشین یمن ضمن انتقاد از رسانه‌ها در دامن زدن به اختلافات تاکید کرد که گفت‌وگو ضامن حل همه مشکلات است. وی انصارالله و دیگر احزاب و جریان‌های سیاسی یمن را به شرکت در جشن سی و پنجمین سالروز تاسیس حزب کنگره مردمی که روز پنجشنبه (امروز) در میدان سبعین صنعاء برگزار می شود، دعوت کرد.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن در بخش دیگر از اظهارات روز گذشته خود بر آمادگی حزبش برای گفت‌وگو با عربستان درباره توقف عملیات نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن تاکید کرد.

وی برای انجام گفت‌وگو با طرف سعودی شروطی تعیین کرد که لغو قطعنامه 2216 شورای امنیت و برداشتن بند هفتم سازمان ملل علیه یمن از جمله آن است.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها