فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه به مرز یمن رفت

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه به مرز یمن رفت
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 13:11

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه ضمن بازدید از منطقه «جازان» واقع در مرز یمن و عربستان، هدف خود از سفر به جنوب عربستان را «درک بهتر از چالش‌های امنیتی عربستان در مناطق مرزی» اعلام کرد.

العالم-یمن

«جان توماس» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا روز گذشته وارد منطقه مرزی «جازان» واقع در جنوب عربستان شد و از این منطقه مرزی بازدید کرد؛ بدون اینکه از مرزهای یمن عبور کرده باشد.

توماس تاکید کرد که سفر فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه به جنوب عربستان با هدف کسب اطلاع دقیق و بهتر وی از چالش های امنیتی عربستان در مزرهای این کشور با یمن است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که ژنرال وتل در سفر به ریاض با «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود» فرمانده نیروی زمینی عربستان دیدار کرد. فهد بن ترکی نیز فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا را در بازدید از جازان همراهی کرد.

ایالات متحده آمریکا از ابتدای جنگ یمن که وارد سومین سال خود شده است، با عربستان همراهی کرده است و از همین روی مسئولان یمنی آمریکا را شریک جنایات عربستان در یمن می دانند.

 

پربیننده ترین خبرها