افزایش تماس های روسیه و آمریکا روی زمین برای جلوگیری از فاجعه در آسمان

افزایش تماس های روسیه و آمریکا روی زمین برای جلوگیری از فاجعه در آسمان
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 14:37

نمایندگان نیروهای روسی وآمریکایی به طور مستمر با یکدیگر درتماس هستند تا از بروز حوادث احتمالی در آسمان سوریه جلوگیری کنند.

العالم سوریه

به گزارش پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم، نمایندگان نیروهای روسی و آمریکایی روزانه بین 10 تا 12 بار از طریق یک خط تلفنی ویژه با یکدیگر در تماس هستند تا برخوردی میان هواپیماهای دو طرف درآسمان سوریه به وجود نیاید.

رویترز به نقل از مسئولان آمریکایی که نامشان را ذکر نکرد، گزارش داد که این تماس ها، به آمریکا و روسیه کمک می کند تا به گونه ای حرکت هواپیماهای خود را در آسمان سوریه تنظیم کنند که برخوردهای احتمالی میان آن ها به وجود نیاید.

افزون براین، مسکو و واشنگتن به تماس های منظم خود در امور نظامی مربوط به سوریه ادامه می دهند.

رویترز به نقل از منابع یاد شده گزارش داد که این تماس ها به هیچ وجه طی چهار ماه اخیر و پس از حمله موشکی آمریکایی ها به پایگاه هوایی سوریه در فرودگاه الشعیرات دراستان حمص متوقف نشده است.

رویترز به نقل از ژنرال «جفری هاریگیان» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه خاورمیانه گزارش داد: توانستیم برخی از ماموریت های دشوار را انجام دهیم و به طور کلی، وسیله ای برای حفظ خط ارتباطی با طرف مقابل با هدف حل و فصل درگیری های احتمالی و ادامه ماموریت خود پیدا کردیم.

«برت مک گورک» فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش پیشتر اعلام کرده بود که متشنج شدن روابط سیاسی میان روسیه وآمریکا هیچ تاثیری بر روابط میان دو کشور در خصوص سوریه نگذاشته است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که روسیه و آمریکا درزمینه گفت و گو درباره سوریه به پیشرفت هایی دست یافته اند.

 

215

 

پربیننده ترین خبرها