وزارت خارجه: از بازگشت سفیر قطر استقبال می کنیم

وزارت خارجه: از بازگشت سفیر قطر استقبال می کنیم
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 15:11

سخنگوی وزارت امور خارجه از تماس شب گذشته وزیر خارجه قطر با محمد جواد ظریف و ابراز تمایل دوحه برای بازگرداندن سفیر خود به تهران خبر داد و گفتَ: ما از این اقدام دولت قطر استقبال می کنیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خبر تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تایید این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: این تماس شب گذشته انجام شد و تمایل طرف قطری برای بازگرداندن سفیر خود به تهران مطرح شد که ما از این اقدام دولت قطر استقبال می کنیم.
قاسمی اضافه کرد: قبلا سفیر آن کشور برای برخی مشورت ها به دوحه فراخوانده شده بود و بازگشت مجدد شان به تهران تصمیم و اقدامی منطقی و مثبت ارزیابی می گردد.
وی تاکید کرد: همانگونه که مکررا اعلام داشتیم سیاست اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با تمامی همسایگان بوده و خواهد بود و ایران همواره آمادگی دارد در چارچوب احترام متقابل و حفظ منافع مشترک، روابط بهتری با تمامی کشورهای همسایه و پیرامونی خود داشته باشد و همانگونه که وزیر امور خارجه اعلام داشتند یکی از اولویت های اساسی یا اَبَر اولویت ما در سیاست خارجی کشور در دولت جدید، ارتقاء همکاری ها و اولویت دادن به توسعه مناسبات همه جانبه با کشور های همسایه خواهد بود.
قاسمی افزود: ایران معتقد است تنها راه تامین امنیت و ثبات و فراهم کردن زمینه های توسعه اقتصادی در منطقه، عادی سازی و گسترش روابط میان کشورهای منطقه و عدم دخالت کشورهای فرا منطقه ای در امور منطقه است و ایران آماده است در جهت تعامل هر چه بیشتر این کشور ها و حل و فصل برخی ابهامات و مشکلات میان آنها تلاش های سیاسی لازم را به عمل آورد. نیاز و ضرورت امروز منطقه همکاری دسته جمعی و فائق آمدن بر اختلافات و ایجاد زمینه های لازم برای رایزنی و گفتگوهای بیشتر در این منطقه حساس از جهان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر گام سازنده و مثبت همسایگان برای بهبود و ارتقاء روابط فی مابین همواره استقبال کرده و بدان ارج می نهد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها