ژاپن تحریم های کره شمالی را بیشتر کرد

ژاپن تحریم های کره شمالی را بیشتر کرد
جمعه 3 شهريور 1396 - 08:40

دولت ژاپن طبق قطعنامۀ مورخ 2 ژوئن 2017 شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های بیشتری را علیه کره شمالی اِعمال کرد که این تحریم ها شامل چند شرکت و چند نفر می شود.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ؛ خبرگزاری کیودو ژاپن اعلام کرد که 6 شرکت و 2 نفر که همگی با برنامه موشکی کره شمالی مرتبط هستند ، مشمول تحریم های جدید شدند و حساب های بانکی آنها بلوکه شده است.   

در میان این شرکت ها و افرادی که تحریم شده اند ، دو شرکت چینی ، یک شرکت از جمهوری نامیبیا و یک فرد غیردولتی از کره شمالی وجود دارند.

یکی از مسئولان سفارت چین در واشنگتن روز سه شنبه اعلام کرد : چین از آمریکا که بسیاری از شرکت های چینی را به علت ارتباط با کره شمالی در لیست تحریم ها گنجانده است ، می خواهد که اشتباه خود را هر چه زودتر جبران کند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز 22 اوت کنونی چند شرکت را همچون شرکت روسی گیفِست – ام و چند شرکت چینی ، نامیبیائی و سنگاپوری تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به توسعۀ مداوم سلاح های کشتار جمعی ، پایبند نبودن به قطعنامه های شورای امنیت و تلاش برای فرار از تحریم های واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه این کشور آسیائی اِعمال کرده است .

214

پربیننده ترین خبرها