سعودی ها از قطر عصبانی هستند

سعودی ها از قطر عصبانی هستند
جمعه 3 شهريور 1396 - 12:50

عربستان سعودی گمان می کرد که می تواند با تحت فشار قرار دادن قطر خواسته های خود را به این کشور کوچک تحمیل کند، ولی گویا چندان امیدی به تحقق خواسته هایش ندارد.

العالم - خاورمیانه

روزنامه آی چاپ انگلیس روز جمعه در گزارشی نوشت : قطر روابط دیپلماتیک خود با ایران را از سرگرفت و با این کار به بحران و اختلافات خود با همسایگانش دامن زد.

روزنامه آی خاطرنشان کرد: سعودی ها از قطر به علت ازسرگیری روابط دوحه و تهران عصبانی هستند و اعلام می کنند که اگر دوحه به شرط های آنها تن ندهد، تحریم های خود را نخواهند شکست.

این روزنامه افزود : سعودی ها و متحدانش گمان می کردند که می توانند قطر را به زانو دربیاورند ولی گویا تصور آنها اشتباه بوده است.

آی اعلام کرد : سعودی ها به نتایج تحریم های خود خوش بین بودند ولی هم اکنون بدبین شده اند زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ابتدا به انتقاد از قطر می پرداخت ولی رکس تیلرسون وزیر امور خارجه و جیمز متیس وزیر دفاع دولتش حمایت خود از دوحه را اعلام کرده اند زیرا قطر متحد آمریکا است و آمریکائی ها عملیات نظامی خود را از خاک قطر فرماندهی می کنند.

این روزنامه نوشت : عربستان امیدوار بود که با تحریم قطر می تواند کویت و عمان را از ایران دور کند، ولی ناامید شد و تلاش هایش برای منزوی کردن ایران در منطقه هم ناکام ماند.

214

 

پربیننده ترین خبرها