امیراسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

برای امنیت و ثبات کشور هم موشک و هم گفت‌‌وگو لازم است

برای امنیت و ثبات کشور هم موشک و هم گفت‌‌وگو لازم است
جمعه 3 شهريور 1396 - 14:09

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: هم موشک برای دفاع و هم گفت‌وگو در قالب احترام متقابل برای ثبات لازم است.

العالم _ ایران / سیاسی

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: تجربیات هشت سال دفاع مقدس، قداست خون شهیدانمان خصوصاً شهدای پدافند هوایی به خوبی نشان داد که دفاع هوایی کشور باید بومی و چابک باشد چونان که در عملیات والفجر 8 منجر به ساقط شدن بیش از 80 فروند هواگرد بعثی شد.

وی افزود: امروزه عمده حملات و شروع تجاوزات از راه هوا است و توسط هواپیماها و موشک‌های دوربرد بوده و خط دفاعی کشور علاوه بر مرزهای جغرافیایی کلیه مراکز حساس و حیاتی و هسته‌ای و تمام دستاوردهای ملی کشور ائم از پالایشگاه، سکوهای نفتی و میادین گاز و مراکز پتروشیمی است و قرارگاه پدافند هوایی با اختیارات فرانیرویی و به عنوان یک دستاورد دفاع یکپارچه در سطوح ارتش، سپاه و بسیج مردمی در 3700 نقطه از اماکن صعب‌العبور به عنوان خط مقدم دفاعی مستقر شده است.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: با عنایت به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و اسکتبار جهانی در منطقه غرب آسیا و کشف و شناسایی خیل عظیمی از پروازهای بیگانه در خارج از مرزهای هوایی کشور ممکن است لفاظی‌های مکرر دشمن منجر به تجاوز هوایی و ضربه به دستاوردهای ملی کشور شود. 

امیراسماعیلی  اضافه کرد:  همین دلیل قرارگاه پدافند هوایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک ارتش، سپاه و بسیج مردمی و با ماموریتهای دائم، همیشگی، مستمر و بدون تعطیلی در دهم شهریور 1387 با تدابیر عالمانه رهبر عزیزمان تشکیل شد و با اجرای ماموریت‌های 24 ساعته بدون هیچگونه مماشاتی نقش موثری را در تولید امنیت ملی ایفا می‌کند.

وی افزود: روزانه بیش از 1400 فروند هواپیمای مسافربری و خارجی مجاز از فراز جمهوری اسلامی ایران ترانزیت می‌شوند زیرا پس از ناامنی‌های مکرر در منطقه بهترین و امن‌ترین مسیر عمومی در خاورمیانه آسمان کشورمان انتخاب شد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش اظهار داشت: با ترانزیت غریب به 500 هزار پرواز عبوری در سال گذشته علی‌رغم تهدیدها و تهدیدات ناجوانمردانه و نابخردانه استکباری سازمان بین‌المللی جهانی  هوانوردی امن‌ترین آسمان خاورمیانه را از آن آسمان کشورمان دانست.

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: با عبور سالم بیش از 50 میلیون نفر مسافر خارجی از آسمان ایران اسلامی امنیت اقتصادی و حقوق بشر ایرانی اسلامی با مشارکت ارتش‌، سپاه و سازمان هواپیمایی کشوری رقم خورد.

وی افزود: شاید برخی کشورهای منطقه از نظر تجهیزات نظامی متمکن‌تر باشند اما به برکت خون شهدا و تدابیر فرمانده کل قوا  ایران اسلامی امن‌تر و ما قوی‌تریم.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: در آستانه دهمین سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی یکی از دستاوردهای اثربخش دفاع هوایی عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور است و با همت جوانان و نخبگان این قرارگاه و تلاش خالصانه وزارت دفاع نیروهای مسلح و کار جهادی دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان منجر به تولید و استقرار رادارهای استراتژیک بومی، موشک‌های هوشمند تماما ایرانی و سامانه‌های فرماندهی و کنترل یکپارچه ... شده است.

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: دستاورد دیگر ما نعمت قدرت تصمی‌گیری قاطعانه براساس منویات فرمانده معظم کل قوا منافع ملی و خواست شما ملت بزرگوار است که با تکیه به همین پشتوانه‌ها هیچگاه استکبار و استبداد به این کشور بازنخواهند گشت.

وی افزود: از سوی دیگر تمام دستاوردهای دفاعی با عقل و درایت و نیت و عمل جوانانی رخ داده که امام راحل و هشت سال دفاع مقدس را ندیدند اما ولایی بودن کارشان را با تمام وجود حس می کنند زیرا لنگرگاه کشور ولایت فقیه و شهادت‌طلبی است و سخن قاطعانه همه ما ملت این است.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پایان گفت: سخن قاطعانه همه ما ملت این است هم موشک برای دفاع و هم گفت‌وگو در قالب احترام متقابل برای ثبات لازم است. مردم ما مردم سختی‌ها هستند لذا دشمنان بدانند با قدرت نشات‌گرفته از خون شهیدان و رهبری داهیانه ولی‌امر مسلمین جهان به هرگونه دست درازی به آسمان کشورمان همانند دستگیری هواپیمایی ریگی ملعون و فرود اجباری هواپیمای نظامی ناتو در بندرعباس و بخورد قاطعانه با هواپیماهای جنگنده امریکایی در قائله دستگیری تفنگداران دریایی آمریکایی و با تأسی از هشت سال دفاع مقدس همگام و هماهنگ با سایر هم رزمانمان در ارتش، سپاه و بسیح مردمی جواب کوبنده‌ای با سفیر آتش‌های سلاح‌مان داده خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها