ترکیه به کردهای عراق ویزا نمی‌دهد

ترکیه به کردهای عراق ویزا نمی‌دهد
جمعه 3 شهريور 1396 - 17:43

ترکیه اجازه ورود ساکنان استان سلیمانیه به خاک این کشور را نمی‌دهد.

العالم - ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، رسانه های وابسته به اتحادیه میهنی کردستان، جمعه اعلام کردند  که آنکارا اعطای ویزای ورود به ترکیه را به اهالی سلیمانیه عراق متوقف کرده است. این رسانه ها درباره تاثیرات منفی این تصمیم ترکیه بر شهروندان کرد استان سلیمانیه هشدار دادند.

شبکه کردست نیوز وابسته به اتحادیه میهنی کردستان در خبری اعلام کرد: کنسولگری ترکیه در اربیل تصمیم گرفته است اعطای ویزای ترکیه به ساکنان استان سلیمانیه عراق را متوقف کند.

این شبکه افزود: مدت زمان توقف اعطای ویزا نیز مشخص نشده است از اینرو این شبکه هشدار داد این اقدام کنسولگری ترکیه در اربیل بر شهروندان کرد ساکن سلیمانیه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این اخبار در شرایطی شنیده می شود که دولت ترکیه تصمیم به بستن دفتر اتحادیه میهنی کردستان در آنکارا گرفته است. بهروز کلالی نماینده این حزب هم از ترکیه خارج شده و به سلیمانیه بازگشته است.

از سوی دیگر منابع خبری در منطقه کردستان عراق تاکید کردند که بحرانی سیاسی بین دولت ترکیه و اتحادیه میهنی کردستان وجود دارد. این بحران پس از اقدام چند روز گذشته اتحادیه میهنی کردستان به ربودن دو شهروند ترکیه ای در منطقه دوکان واقع در نزدیکی سلیمانیه به وجود آمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها