مخالفان سوری مقیم مسکو:

تحول بزرگی در موضع عربستان پدید آمده است

 تحول بزرگی در موضع عربستان پدید آمده است
جمعه 3 شهريور 1396 - 19:14

رئیس هیئت مخالفان سوری مقیم و مورد حمایت روسیه گفت: در موضع عربستان "تحول بزرگی" به وجود آمده است و این موضوع، در نشست اخیر هیئت های مخالفان در ریاض تجلی یافت.

العالم - سوريه

"قدری جمیل" در یک نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: اظهارات قائم مقام وزیر امور خارجه عربستان، تحول بزرگی در موضع آن کشور به شمار می آید.

این شخصیت سوری افزود: عربستان خواستار "یکپارچه شدن مخالفان سوری" است و همچنین خواستار "زمینه سازی برای نشست بعدی مخالفان در ماه اکتبر" در ریاض شده است.

قدری جمیل در واکنش به اظهارات "رمزی عز الدین رمزی" معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد: به تعویق افتادن موضوع سوریه به خاطر فعالیت در قزاقستان، غیر منطقی است و به تعویق انداختن آن، حتی برای یک روز به معنی ادامه جنگ، خونریزی و ویرانی است.

رمزی رمزی گفته بود: برگزاری نشست آینده مذاکرات سوریه در ژنو به نتایج نشست ریاض و نشست بین المللی آستانه درباره سوریه بستگی دارد.

اظهارات رمزی پس از آن، ایراد شد که در هیأت های مخالفان سوری مستقر در مسکو، قاهره و ریاض، روز سه شنبه گذشته در عربستان گردهم آمدند و نشست مستقلی با مقامات وزارت امور خارجه این کشور برگزار کردند.

 

منبع: روسیا الیوم

پربیننده ترین خبرها