حجت‌الاسلام علم‌الهدی:

اگر انقلاب نبود، نوبت وزارت، وکالت و ریاست به شما نمی‌رسید

اگر انقلاب نبود، نوبت وزارت، وکالت و ریاست به شما نمی‌رسید
جمعه 3 شهريور 1396 - 18:59

امام جمعه مشهد گفت: آقایی که امروز ادعای مسئولیت و مدیریت در این کشور داری، شما در کشور انقلاب کرده مسئولیت داری، اگر در این کشور انقلاب نمی‌شد، نوبت وزارت، وکالت و ریاست به شما نمی‌رسید، به برکت انقلاب به مسؤولیت رسیدید.

العالم- ایران/ سیاسی

حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، با اشاره به قرار گرفتن در هفته دولت گفت: این ایام مقارن است با هفته دولت، هرچند امروز روز سوم شهریور مصادف است با سالروز اشغال ایران در سال ۱۳۲۰ به‌وسیله قوای متفقین. مردم ما برای آخرین مرتبه بود که طعم اشغال دشمن را در این کشور چشیدند و نتیجه آن‌که قحطی، گرسنگی و پریشانی مسلط بر مردم ما بود، لمس کردند.

سلطه دشمن بر ما جز فقر و فلاکت و نکبت، هیچ میراث دیگری ندارد

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه نباید میراث اشغال کشور توسط بیگانگان فراموش شود، اظهار داشت: عبرت اشغال متفقین هیچ‌وقت نباید ما را از حرکت دشمن‌ستیزی باز بدارد و باید این عبرت، نصب‌العین ما بشود که سلطه دشمن بر ما جز فقر و فلاکت و نکبت، هیچ میراث دیگری ندارد.

وجود شهید رجائی و شهید باهنر، الگوی دولتمردان باشد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به شهادت شهید رجایی و شهید باهنر اشاره و تصریح کرد: هفته اول شهریور به‌عنوان هفته دولت به مناسبت شهادت جان‌گداز رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عالم انقلابی این ملت، مرحوم شهید رجایی و مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای باهنر؛ وجود این دو عزیز به‌عنوان دو رکن مدیریت اجرایی نظام و کشور به‌عنوان الگوی مدیریت دولتی در این نظام برای ما قابل‌تأمل است؛ دولت دوازدهم در هفته دولت یعنی در سالروز شهادت این دو شهید تقریباً کار خودش را شروع کرده و باید وجود این دو شهید عزیز به‌عنوان یک نماد و الگو سرلوحه تمام مسئولان و کارگزاران ما در دولت دوازدهم قرار بگیرد.

شهید رجایی و شهید باهنر جهت را مشخص کردند

علم‌الهدی افزود: مسئله مدیریتی که جهتش به‌وسیله شهید رجایی و شهید باهنر مشخص شد هرچند این دو شهید عزیز فرصتی برای مدیریت آرمانی در این نظام و کشور نداشتند اما جهتی که این دو بزرگوار در مدیریت خود مشخص کرده بودند، جهت مدیریت آرمانی برای مدیریت یک نظام انقلابی وابسته و مبتنی بر اصول امام و انقلاب بود؛ آنان به این سمت جهت گرفتند.

هدف شهید رجایی تسهیل زندگی برای مردم بود

علم‌الهدی، جهت مدیریت شهید رجایی و شهید باهنر را دارای سه مؤلفه دانست و خاطرنشان کرد: تسهیل در زندگی جهت مدیریت آرمانی که در حرکت ابتدایی آنان مشخص شد، سه مؤلفه دارد، مؤلفه اول، «تسهیل زندگی برای مردم»، شما فرمایشات شهید رجایی را مرور کنید، حرکت‌هایی که انجام داد، وظایفی که شروع کرد، هدفش تسهیل زندگی برای مردم بود، مدیریت آرمانی دولت این است که زندگی را برای مردم آسان کند، معیشت مردم، اقتصاد و اشتغال مردم، مردم در زندگی روزمره خود دغدغه نداشته باشند.

مردم نباید دلواپس وضعیت خود نباشند

وی تأکید کرد: کشور ما در هر زمانی اقتضائات و شرایط مخصوص به خود و ویژه‌ای دارد، کشور ما کشور انقلابی است، جامعه ما جامعه انقلابی است، در کشتی انقلابی نشستیم که سکان‌دارش یک مرجع تقلید حکیم، آشنا، مدیر و عالم و آگاه به تمام شئون است و در این کشتی انقلاب حرکت کردن و نهادی به نام دولت جامعه کشتی را مدیریت کردن، باید هماهنگ با انقلاب باشد، هر روزی ما در این کشور با شرایطی مواجهیم، مهم این است که در آن شرایط مدیریت کشور به صورتی انجام بگیرد که مردم دلواپس وضعیت خود نباشند.

اقتصاد مقاومتی، نسخه عملی تسهیل زندگی مردم است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به‌عنوان سکان‌دار کشتی این نظام، نسخه این‌که باید مدیریت جوری شود که زندگی را برای مردم تسهیل کند پیچیده‌اند، نسخه آن اقتصاد مقاومتی است، مردم ما ۸۰ میلیون جمعیت هستند، یک بازار مصرفی ۸۰ میلیون آدم پاسخگوی هم فراورده و هر فرایند تولیدی هست به شرطی که دروازه‌اش به‌سوی کالای دیگران بسته شود، این بازار مصرفی برای سود بردن دیگران در خارج از کشور قرار نگیرد.  

علم‌الهدی افزود: اگر بنا شد در مسئله نسخه اقتصاد مقاومتی، مسئولان و مدیران ما هم با عقیده و اعتماد و هم با فعالیت و مدیریت جهادی کار کنند، بخش عمده مشکلات ما در این کشور حل است و زندگی برای مردم تسهیل می‌شود منتها هم‌عقیده می‌خواهد و هم عمل، عمل بدون عقیده و عقیده بدون عمل به‌جایی نمی‌رسد، تسهیل زندگی، مؤلفه اول مدیریت آرمانی است و راهکار مدیریت آرمانی برای تسهیل زندگی از سوی مقام معظم رهبری مشخص و روشن‌شده است.  

اداره مردم با ایمان آسانتر از مردم زیاده‌خواه و رفاه‌طلب است

وی دومین مؤلفه مدیریت آرمانی را «ارتقا فرهنگ دینی» برشمرد و ابراز داشت: مؤلفه دوم در مدیریت آرمانی اجرایی کشور و نظام، «ارتقا فرهنگ دینی» است، مسئولان عزیز ما به این نکته توجه کنند، اگر مردم ما با ایمان بودند، اگر جهت و رویارویی آنان به‌طرف قبله بود، خداشناس، خداپرست و معاد باور بودند، صبورتر و مقاوم‌تر هستند و در کنار نظام بیشتر می‌ایستند و بیشتر به نظام کمک می‌کنند، وابستگی مردم به‌نظام و انقلاب بیشتر می‌شود، مردمی که وابسته به‌نظام و انقلاب هستند، صبورند و حتی در مقام تحقق اصول اعتقادی و ایمانی خود تا آخرین قطره خون در عرصه مجاهده در راه این نظام می‌شوند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اداره این مردم به‌مراتب آسان‌تر از مردمی است که زیاده‌خواه باشند، افزون‌طلب باشند، رفاه‌طلب باشند، بخواهند روزبه‌روز بهتر خوش‌گذرانی کنند، بیشتر رفاه داشته باشند، بارشان را بیشتر روی دوش دولت بیندازند، خب اداره مردم سخت‌تر است.

مردم برای ارتقا فرهنگ دینی مردم بیشتر کار کنند

علم‌الهدی تاکید کرد: اگر فرهنگ دینی مردم در جامعه ارتقا پیدا کرد، سطح ایمان مردم در جامعه بالا رفت، اداره این کشور و مدیریت این مردم برای مسئولان آسان‌تر و ساده‌تر خواهد بود لذا عزیزان ما در مسئله اجرای مدیریت آرمانی روی ارتقا فرهنگ دینی مردم بیشتر کار کنند؛ اگر مردم ما مردم بی‌بندوبار بار آمدند، اگر مرد و زن ما ولنگار بودند، اگر جوانان ما جوانان شهوت‌ران بار آمدند، روح مجاهده و صبوری ندارند و در مقابل نارسایی‌ها و کمبودها طغیان می‌کنند و مردم طغیان‌گر در برابر کمبودها مدیریتشان سخت‌تر و مشکل‌تر خواهد بود.

ارتقا فرهنگ دینی عامل سهولت در اداره کشور می‌شود

وی با تأکید بر این‌که ارتقا فرهنگ دینی باعث سهولت در اداره کشور می‌شود، بیان کرد: کاری کنند فرهنگ دینی را ارتقا ببخشند و سطح فرهنگی دینی را بالا ببرند؛ این‌که بخواهید به‌عنوان آزادی یک عده را از خود راضی کنید، بی‌بندوباری ترویج کنید و روی بی‌بندوباری، ولنگاری و شهوت‌رانی، اسم مقدس آزادی را بگذارید، تیشه به ریشه خود زدن است، این سر شاخ و بن بریدن است، شما مدیریت خود را به چالش انداختید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم ولنگار و بی‌بندوبار، جوانانی که هیچ محدودیتی در اجرای نفسانیات و شهواتشان نداشته باشند، جوانان سرکش و مردمی یاغی‌اند، مدیریت مردم یاغی و جوان سرکش کار آسانی نیست، مبدأ مفاسد اخلاقی خواهند شد و مشکل ایجاد می‌کنند در درجه اول برای دولتی که می‌خواهد کشور را اداره کند، نه این‌که فکر کنید با یک حرکت و انگیزه سیاسی بیایید بی‌بندوباری را ترویج کنید که رقیب سیاسی خود را در یک جهت سرکوب کنید و بعد فکر کنید کشور را اداره کردید، این مدیریت آرمانی نیست.

اگر انقلاب نبود، نوبت وزارت، وکالت و ریاست به شما نمی‌رسید

علم‌الهدی با اشاره به زمینه فراهم شدن مسؤولیت برای مسؤولان نظام، یادآور شد: اگر سفره دین از زیر پای مردم جمع شد و مردم به این نظام وابسته نشدند، چرا شما؟ مردم دنبال یکی دیگر راه می‌افتند؛ عزیزان، شما آقایی که امروز ادعای مسؤولیت و مدیریت در این کشور داری، در یک کشور انقلاب کرده ادعای مدیریت و مسؤولیت داری، اگر انقلاب نمی‌شد در این کشور، نوبت وزارت و وکالت و عمارت و ریاست به شما می‌رسید؟ شما کاره‌ای می‌شدید در کشور؟ به برکت انقلاب به مسؤولیت و قدرت رسیدید، حالا بر سر شاخ و بن می‌برید؟

وی اضافه کرد: آمدید ولنگاری و نفسانیت پرستی را به اسم آزادی ترویج می‌کنید، با دبه غبغب می‌اندازید و به خیال خودتان دل چند جوان را هم خوش کرده‌اید دنبال سرتان در یک اردوکشی سیاسی راه انداختید، چیزی نیست که به نفع شما و مدیریتتان باشد لذا ارتقا و تعالی فرهنگ دینی، اصل دوم و مؤلفه دوم در مدیریت آرمانی هست.

مؤلفه سوم در مدیریت آرمانی، «مدیریت جهادی» است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به سومین مؤلفه مدیریت آرمانی در نظام اسلامی اشاره و عنوان کرد: مؤلفه سوم در مدیریت آرمانی، «مدیریت جهادی» است، مدیریت جهادی به معنای مدیریت قانون‌گریزی و بی‌ضابطه نیست، یعنی موانع را سر راه نادیده گرفتن، موانع کوچک را بزرگ نکردن، یعنی برای خدا و خلق خدا وارد عرصه مدیریت شدن، روز از شب نشناختن نه یک جیب گشاد باز کردن برای درامد و در سایه مدیریت، انبوه آلاف و الوف سرهم کردن که نمونه‌اش در جریان دولت یازدهم در حقوق‌های نجومی افتضاح‌آمیز شد؛ این نیست آقایی بگوید من تخصصم چنین است، مدرکم فلان است، رابطه‌ام با فلان جاست بنابراین هزینه سفر تفریحی دختر من را هم باید نظام بپردازد! این مدیریت جهادی نیست، مدیریت شیطانی است.

مدیریت جهادی یعنی با کمترین هزینه، بیشترین کار انجام شود

علم‌الهدی تاکید کرد: مدیریت جهادی این است که با کمترین هزینه، بالاترین خدمت را باید انجام داد، خدا بیامرزد شهید رجایی را، اصلاً خط شهید رجایی همین بود، مسیرش همین بود، خرج برای مردم نداشته باشد، خودش بی‌هزینه و بی‌خرج با یک حقوق معلمی زندگی کند برای مردم هم خرج‌تراشی در دولتش نکند، این بزرگ‌ترین امتیاز شهید رجایی بود؛ برادران، خواهران، انقلاب ما انقلاب اسلامی است، در رأس نظام ما مرجع تقلید و حجت امام زمان است، این نظام کارگزار یک جریانی است که در رهبری‌اش حجت بقیه‌الله وجود دارد، این‌طور نیست کسی اینجا میدان آلاف و الوف برای خود و خانواده‌اش درست کند به‌عنوان این‌که من مدیر و متخصص هستم و هرچه بخواهد در جیب گشادش بریزد.

وی افزود: مدیریت جهادی مؤلفه سوم در مدیریت آرمانی هست و ان‌شاءالله امیدوارم مدیران عزیز ما در دولت دوازدهم به‌عنوان یک الگو و آرمان دومی بع از شهید رجای و باهنر، نصب العین مردم ما قرار بگیرند.

ایلنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها