پیشنهاد مطهری درباره قالیباف

پیشنهاد مطهری درباره قالیباف
جمعه 3 شهريور 1396 - 22:22

مراسم تقدیر از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف عضر امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد.

العالم- ایران/ سیاسی 

علی مطهری در این مراسم گفت:  یکی از نکات مهم خدمات قالیباف در دوران ١٢ ساله این است که همه دولت‌ها با او هماهنگ نبودند، مخالفت داشتند و کارشکنی می‌کردند اما با این وجود خدمات زیادی کرد.

وی ادامه داد: در مجلس هشتم طرحی را به تصویب رسانده‌ایم که براساس آن، تسهیلاتی در تسریع ساخت مترو (2میلیارد دلار) در اختیار شهرداری قرار گیرد که علی‌رغم اینکه این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و قانونی نیز شد، رئیس‌جمهور وقت مخالف اجرای آن بود و تاکید داشت چون این قانون به مجمع رفته آن را اجرا نمی‌کند و حتی یکی از سوالاتی که ما از رئیس‌جمهور وقت داشتیم به این موضوع اختصاص داده شد.

مطهری متذکر شد: در بحث بودجه شهرداری، در زمان همه دولت ها ناهماهنگی وجود داشت. من پیشنهاد دادم از قالیباف در یکی از وزارتخانه‌ها استفاده شود اما اعتنایی به آن نشد. معتقدم هیچ دیواری بین اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست و باید میان همه گروه‌های سیاسی همکاری وجود داشته باشد.

سید محمود دعایی نیز در سخنانی گفت: قالیباف شما هرجا بودید منشاء اثر بودید و تغییر ایجاد کردید.

محمدباقر قالیباف هم در این مراسم گفت: هر مدیری در هر مجموعه ای هم خدمت می‌کند، هم خطا. امیدوارم اگر خطایی بوده، خداوند بر من ببخشید. مطمئنم شهروندان عزیز هم خطاهای من را خواهند بخشید؛ خصوصا اصحاب قلم و نخبگان و سرمایه‌های اجتماعی شهر و کشورمان.

وی افزود: مقام معظم رهبری سه درخواست از من داشتند؛ غفلت نکردن و توجه به مردم محروم جنوب شهر، توجه به فرهنگ و هنر در شهر، محیط زیست و توسعه فضای سبز و جلوگیری از گسترش تهران و آسایش مردم.

قالیباف متذکر شد: در محدوده تهران ٢ هزار هکتار از فضای دستگاه‌های نظامی، امنیتی و... با دستور مستقیم مقام معظم رهبری در اختیار مردم قرار گرفت. ما روستازاده و در سطحی پایین‌تر از حدّ معمول بودیم. اگر در این مسیر هستیم، به برکت امام و شهداست. در همه ادوار شورا، با فاصله یک رأی شهردار شدم؛ گاهی هم ممتنع می شد.

ایلنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها