درخواست مکین برای آزادی فوری زندانیان آمریکایی در مصر

درخواست مکین برای آزادی فوری زندانیان آمریکایی در مصر
شنبه 4 شهريور 1396 - 09:55

"جان مکین" رئیس کمیسیون نیروهای مسلح آمریکا در سنای این کشور با اشاره به وجود دستکم بیست زندانی آمریکایی در زندان های مصر، آزادی فوری آنها را خواستار شد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه روسیاالیوم، مکین روز (پنج شنبه) در نامه ای خطاب به "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، با متهم کردن حکومت مصر به نقص گسترده حقوق بشر، از وی خواست با فشار به مقامات مصری زمینه آزادی فوری زندانیان آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

این سناتور آمریکایی از ترامپ خواست از ارائه هرگونه کمک های خارجی به مصر دست بردارد و حمایت نظامی این کشور را متوقف کند. در همین حال، مکین مدعی شد که از احزاب و تشکل ها که به خاطر دفاع از دموکراسی و آزادی در مصر مبارزه می کنند، حمایت می کند.

مکین همچنین در بیانیه ای، تصمیم اخیر دولت آمریکا را در لغو کمک 96 میلیون دلاری به اضافه تعویق برنامه 195 میلیون دلاری دیگری به منظور حمایت از برنامه نظامی دولت مصر ستود و توقف برخی کمک های مالی به مصر را بهترین راه ممکن برای فشار به این کشور از سوی دولت آمریکا دانست.

رئیس کمیسیون نیروهای مسلح آمریکا در سنا افزود: دولت ترامپ باید برای آزادی دستکم 20 زندانی آمریکایی از جمله احمد عطوی و مصطفی قاسم که به اتهامات واهی حدود چهار است که بدون محاکمه در زندان به سر می برند، وارد عمل شود.

براساس گزارش ها، دولت آمریکا روز (سه شنبه) از ارائه ۹۶ میلیون دلار کمک مالی به مصر خودداری کرده و ارائه کمک ۱۹۵ میلیون دلار کمک نظامی را نیز به تاخیر انداخته است.

آمریکا در سی سال گذشته نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار کمک نظامی و مالی به مصر کرده است. مصر پس از رژِیم صهیونیستی و افغانستان، بیشترین کمک‌های آمریکا را دریافت کرده است.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها