موج گسترده استعفا در دولت ترامپ

موج گسترده استعفا در دولت ترامپ
شنبه 4 شهريور 1396 - 11:36

رسانه های محلی آمریکا از استعفای "سباستین جورکا" معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خبردادند.

العالمآمریکا

به گزارش روزنامه "فیدرالیست"، "سباستین جورکا" کارشناس امنیت ملی و ضد تروریسم آمریکا در نامه ای علت استعفایش را نارضایتی تز وضعیت کنونی دولت ترامپ عنوان کرده است. شبکه آمریکایی "سی ان ان" نیز خبر استعفای جورکا را اعلام کرده است.

پیشتر نیز، دنیل کامین، که از سال 2016 به عنوان فرستاده وزارت خارجه آمریکا فعالیت می کرد در اعتراض به عدم محکومیت اقدام نئونازی ها در این کشور، در استعفانامه اش محاکمه رئیس جمهور آمریکا را خواستار شد.

در اعتراض به سیاست دونالد ترامپ، اخیراً تعدادی از مقامات آمریکایی از مناصب خود در زمینه های مختلف سیاسی، فنی و اقتصادی استعفا داده اند.

استعفا و اخراج مقامات ارشد سیاسی و کارکنان کاخ سفید در شرایطی به وقوع می پیوندد که نمی توان پایانی برای آن نیز در نظر گرفت و این مساله بدون شک به دلیل عدم مدیریت کارآمد ترامپ در راس مهمترین نهاد اجرایی آمریکا از یک سو و رفتارهای خودخواهانه وی از سوی دیگر است.

ترامپ در طول هفت ماه گذشته نشان داده است که هر انتقادی را بر نمی تابد حتی اگر این انتقادات از سوی نزدیکترین مشاوران وی باشد. او همچنین در اقدامی خارج از عرف سیاسی، اعلام اخبار مهمی در حوزه برکناری و انتصاب افراد بلندپایه را شخصا از طریق صفحه توئییتر خود انجام می دهد که نمایانگر یکه تازی ترامپ و بی توجهی به اصول دیپلماتیک است.

براین اساس، در صورتی که ترامپ رویکرد خودمحورانه خود را در فضای سیاسی تغییر ندهد و تنها درصدد اجرایی کردن دستوراتش بدون درنظر گرفتن شرایط بین المللی و داخلی آمریکا باشد، بی ثباتی های دولتش ادامه خواهد داشت، دورنمایی که به زعم برخی کارشناسان ممکن است در نهایت منجر به استیضاح رئیس جمهور شود.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها