رئیس جمهوری که به برندۀ جایزۀ نوبل، مدال تقلبی داد!+عکس

رئیس جمهوری که به برندۀ جایزۀ نوبل، مدال تقلبی داد!+عکس
شنبه 4 شهريور 1396 - 12:32

دخترِ "نجیب محفوظ" نخستینِ عربِ برندۀ جایزۀ نوبل، فاش کرد که "حسنی مبارک"، مدالِ تقلبی به پدرش داده بود.

العالم مصر

"ام کلثوم" دختر نجیب محفوظ تصریح کرد: مدال و نشانِ طلایی نیل که "حسنی مبارک" رئیس جمهورِ برکنار شدۀ مصر به پدرم داده بود، تقلبی بود.

وی افزود: مادرم به محض مشاهدۀ مدال، فوراً گفت: این مدال، از طلا نیست. به همین سبب آن را نزد طلافروش برد و طلا فروش تایید کرد که این مدال، نقره است و تنها یک روکش طلا بر آن کشیده شده است.

ام کلثوم دختر نجیب محفوظ

دختر نجیب محفوظ تاکید کرد: این جایزه ها، اهمیتی برای پدرم نداشتند، به همین جهت تا وقتی او در قید حیات بود، کسی از این موضوع مطلع نشد، اما برای ما این موضوع بسیار عجیب بود و فکر می کنم، این نخستین و آخرین باری بود که چنین اتفاقی حاصل شد، برای همین این موضوع را رسانه ای کردم.

وی خاطر نشان کرد که هدفِ آن ها از رسانه ای کردن این موضوع، دریافت مابه ازا نبوده است، زیرا همان مدال را نیز به موزه تحویل دادند.

نشان و مدال نیل

نجیب محفوظ یکی از بزرگ ترین ادیبان جهان عرب به شمار می رفت که در سال 1988 برای نخستین بار، جایزۀ نوبل ادبیات را کسب کرد و نخستین عربی بود که این جایزه را از آن خود می کند.

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر، به پاس خدمات تألیف بیش از 30 داستان و خدمات شایان نجیب محفوظ به ادبیات مصر، نشانِ مدال نیل را بر گردن او آویخت.

این مدال، بالاترین نشان غیرنظامی در مصر به شمار می رود و از طلای 18 عیار ساخته می شود و 488 گرم وزن دارد و با سنگ های قیمتی نظیر یاقوت سرخ و فیروزه تزیین می شود.

حسنی مبارک، به عنوان رئیس جمهور وقتِ مصر، شخصاً این مدال را به گردن نجیب محفوظ آویخت.

مدال نیل

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها