صلیب سرخ: حمله به منطقه مسکونی در صنعا شرم آور است

صلیب سرخ: حمله به منطقه مسکونی در صنعا شرم آور است
شنبه 4 شهريور 1396 - 23:02

کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی را به منطقه "فج عطان" در صنعا پایتخت یمن به شدت محکوم کرد.

العالم - یمن

 

خبرنگار شبکه العالم از صنعا با اعلام این خبر ، از کشته شدن دست کم 14 نفر و زخمی شدن 16 نفر دیگر از جمله پنج کودک در حملات سعودی ها به صنعا خبرداد. 

"کارلوس مورازانی" معاون رئيس کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن در حاشیه دیدار از محل مورد تجاوز جنگنده ای ائتلاف متجاوز سعودی در صنعا، گفت: " در پی حمله شب گذشته به محله ای مسکونی در صنعا بسیار شوکه و غمگین شدم".

به گفته وی، هشت نفر از قربانیان این جنایت از اعضای یک خانواده بودند که پنج کودک سه تا ده ساله در بین آنها دیده می شد و که همه به غیر از یک کودک حدود چهارساله که مجروح شده بود جانشان را از دست داده بودند.

معاون رئيس کمیته بین المللی صلیب سرخ " قتل و کشتار غیرنظامیان به چنین روشی را اقدامی ننگین و مغایر با ساده ترین اصول قانون جنگ های مسلحانه دانست.

مورازانی افزود: براساس مشاهدات ما، هیچ اهداف نظامی در این منطقه وجود ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن در بیانیه ای اعلام کرد: بمباران مذکور پس از هشدار های این نهاد بین المللی در اوایل ماه جاری درباره تشدید حملات هوایی علیه غیرنظامین در یمن صورت گرفت.

کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC)  بار دیگر از همه طرف های درگیر خواست که به قانون جنگی احترام بگذارند و از هدف قرار دادن غیرنظامیان اجتناب کنند.

221

پربیننده ترین خبرها