صدور ویزای اربعین با هزینه 40 دلار ازبیست شهریور آغاز می شود/ مرز خسروی منتظرمهمانان اربعین

صدور ویزای اربعین با هزینه 40 دلار ازبیست شهریور آغاز می شود/ مرز خسروی منتظرمهمانان اربعین
شنبه 4 شهريور 1396 - 20:55

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از صدور ویزای اربعین حسینی با هزینه 40 دلار برای هر نفر از بیست شهریورماه جاری خبر داد.

العالم - ایران / فرهنگی

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان حج و زیارت، محسن نظافتی با بیان اینکه صدور ویزای اربعین سیزدهم ماه صفر انجام خواهد شد، افزود: اعطای ویزای اربعین در شهرهای مشهد، اهواز، تهران و کرمانشه انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به ثبت نام برای حضور در آیین پیاده روی اربعین از طریق سامانه سماح سازمان حج و زیارت اظهارداشت: دولت عراق از سفیر ما در آن کشور خواسته است تا تعداد دقیق زائران ایرانی را اعلام نمایم.

وی ادامه داد: حداکثر تا 13 صفر صدور ویزی اربعین پایان می‌یابد و در زمینه لغو روادید هم مذاکراتی صورت گرفته است و طرف ایرانی کاملا برای این موضوع آمادگی دارد و البته مذاکراتی هم از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی صورت گرفته، اما شرایط هنوز از طرف عراق آماده نشده است و قطعاً در اربعین امسال لغو روادید قابل اجرا نیست. 

نظافتی تاکید کرد: بعد از ثبت نام گروهی، از هر خانواده یک نفر به عنوان سرگروه وارد سامانه سماح می‌شود و تاکید ما نیز بر ثبت نام گروهی است زیرا صدور 3 میلیون گذرنامه مشکل است، بنابراین صدور ویزای گروهی کار را تسهیل می‌کند.

وی درتوضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: درثبت نام گروهی، سرگروه ثبت نام را انجام می‌دهد و کد رهگیری هم برای وی ارسال می‌شود. 

نظافتی گفت: کد رهگیری از طریق تلفن همراه اعلام می‌شود که تا آخر سفر برای زائر اربعین مورد نیاز است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: ثبت نام کنندگان می توانند در صورت فراموشی کد رهگیری، با وارد کردن کد ملی در سامانه، کد رهگیری را به دست آورد.

وی با بیان اینکه زائران می تواند در زمان ثبت نام بجای پرداخت دلار از وجه ایرانی نیز استفاده نمود، افزود: زائرانی که به اینترنت دسترسی ندارند از هفته آینده می‌توانند به دفاتر پستی و یا دفاتر زیارتی سراسر کشور مراجعه و با پرداخت 2 هزار تومان برای دریافت ویزا ثبت نام کنند که از 20 شهریور برای آنها ویزا صادر می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌ها مانند گذشته از مرزهای شمالی و شمال غربی کشور صورت می‌گیرد، همچنین مرز خسروی هم به مرزهای اعزامی افزوده شده است. 

پربیننده ترین خبرها