صدور ویزای «اربعین حسینی» از ۲۰ شهریور آغاز می‌شود

صدور ویزای «اربعین حسینی» از ۲۰ شهریور آغاز می‌شود
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 11:28

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین، می‌توانند برای دریافت مدارک و عزیمت به عتبات عالیات در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، گفت: صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور آغاز و تا ایام اربعین ادامه می‌یابد.

العالم- ایران/ اجتماعی

محسن نظافتی درباره آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای نام‌نویسی زائران اربعین حسینی اظهار کرد: ثبت‌نام برای عزیمت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ایام اربعین حسینی از روز پنجشنبه دوم مرداد ماه  آغاز شده و تا ایام اربعین حسینی ادامه دارد.

وی ادامه داد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی می‌توانند با ورود به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir نام‌نویسی خود را قطعی کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در حالی که حدود 80 روز تا اربعین حسینی فرصت باقی مانده و هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام در سامانه سماح وجود ندارد اما توصیه می‌شود زائران، ثبت‌نام خود را در نخستین روزها انجام دهند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

نظافتی با بیان اینکه صدور ویزای اربعین حسینی از 20 شهریور ماه انجام می‌گیرد، گفت: با هماهنگیهای انجام گرفته میان دو کشور، ویزای اربعین حسینی در چهار نقطه کشور یعنی شهرهای مشهد، اهواز، کرمانشاه و تهران به دست متقاضیان خواهد رسید  و قیمت آن هم 40 دلار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ویزای اربعینی حسینی تا ایام منتهی به اربعین حسینی نیز صادر می‌شود و زائران باید به دریافت مدارک قانونی برای سفر به اربعین حسینی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره سفر کاروانی زائران اربعین حسینی توضیح داد: یکی از تاکیدات ما نیز بر نام‌نویسی و اعزام به صورت گروهی است و امیدواریم امسال زائران به این مهم اهتمام کنند چرا که صدور ویزای گروهی فرآیند اعزامها را تسهیل‌تر خواهد کرد.

نظافتی با بیان اینکه برای اعزامهای گروهی ستادهای اربعین استانی نیز فعالیت خواهند داشت، اظهار کرد: امکان ثبت‌نام گروهی در سامانه سماح وجود دارد؛ در ثبت نام گروهی، سرگروه ثبت نام را انجام می‌دهد و کد رهگیری هم برای وی ارسال می‌شود که البته این کد رهگیری از طریق تلفن همراه اعلام می‌شود و تا آخر سفر برای فرد نیاز است.

وی با بیان اینکه سامانه سماح تسهیل‌کننده امور زائران اربعین حسینی است، تاکید کرد: زائران برای دریافت راحت‌تر مدارک، بیمه و مدیریت تاریخ سفر می‌توانند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند که امیدواریم روند نام‌نویسی خود را هر چه زودتر آغاز کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره اعزام زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور گفت: اعزامها مانند گذشته از مرزهای جنوبی و شمال غربی کشور صورت می‌گیرد؛ ضمناً قرار است مرز خسروی هم به مرزهای اعزامی افزوده شود که برنامه‌ریزیها در حال انجام است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها