احتمال استعفای نخست وزیر انگلیس 

احتمال استعفای نخست وزیر انگلیس 
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 11:52

گفته می‌شود ترزا می تاریخ ۳۰ اوت ۲۰۱۹ را به عنوان زمان کناره‌گیری از سمت نخست‌وزیری تعیین کرده است. ظاهرا او به خودش فرصت دو ساله‌ای داده تا شاهد روند اجرای بریگزیت باشد.

العالم-اروپا

 به نوشته روزنامه دیلی میل، گزارش شده است که ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس پایان اوت ۲۰۱۹ را به عنوان زمان کناره گیری از قدرت انتخاب کرده است. او اولین بار ژوئیه ۲۰۱۶ پس از استعفای دیوید کامرون روی کار آمد تا دوره او را تکمیل کند اما آوریل ۲۰۱۷ انتخابات پارلمانی زودهنگامی برگزار کرد تا یک دوره پنج ساله در قدرت بماند.

کامرون پس از اعلام نتیجه همه‌پرسی درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا از قدرت کناره‌گیری کرد. کامرون محافظه‌کار در زمان خودش اکثریت را در دست داشت اما ترزا می از کسب اکثریت مطلق باز ماند و همین امر انتقاد بسیاری از هم حزبی‌های او را برانگیخت. می اکنون در تلاش است تا حمایت قانونگذاران حزبش را جلب کند تا از وقوع چالش رهبری و برکناری از سوی آنان مواجه نشود.

طبق گزارش‌ها، بیش از ده‌ها تن از سیاستمداران محافظه‌کار متعهد شده‌اند تا نامه‌ای با درخواست کناره‌گیری ترزا می را امضا کنند. برای ساقط کردن دولت می باید ۴۸ امضا جمع‌آوری شود تا بتوان رای‌گیری درون حزبی برای تعیین نخست‌وزیر جدید انجام داد.

یکی از هم حزبی‌های ترزا می می‌گوید: "واضح است که او تا انتخابات بعدی در کنار ما نخواهد بود و تا سپتامبر ۲۰۱۹ می‌رود. او اخیرا نمایندگان را به تفرجگاه رسمی نخست‌وزیر در چکرز دعوت کرده بود تا اطمینان حاصل کند درگیر کودتای حزبی نمی‌شود."

با این حال دفتر نخست‌وزیری این گزارش‌ها را کم اهمیت توصیف کرده است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها