دیدار بشار اسد با جوانان مقاوم عرب + تصاویر

دیدار بشار اسد با جوانان مقاوم عرب + تصاویر
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 23:03

رییس جمهور سوریه، یکشنبه با گروهی از جوانان شرکت کننده در دومین اردوی جوانان مقاوم عرب دیدار کرد.

العالم ـ سوریه

بشار اسد در سخنانی در این دیدار گفت: ماهیت نقشه ای که علیه امت عربی ما از چندین دهه پیش طراحی می شود، همواره بر نهادینه کردن مفاهیم تسلیم و شکست و نابودی ایده مقاومت استوار بوده است؛ اما امروز وجود جوانان عرب مقاوم امثال شما  دلیلی بر زنده بودن این امت است و دلیلی آشکار بر شکست خواسته های دشمنان است. تا زمانی که شعله مقاومت در دل و جان جوانان عرب ما روشن باشد، شکست دشمنان نیز ادامه می یابد.

رئیس جمهور سوریه افزود: امروزه وظیفه و مسؤولیت شما در برابر این چالش ها، اندیشیدن درباره چگونگی تغییر واقعیتها و نیز آینده سازی است. ایجاد تغییر نیز مستلزم تلاشی عملی است که از طریق آرزو کردن و یا فاصله گرفتن از واقعیتها محقق نمی شود. شما باید بحث و گفتگو را به کشورها و سازمانهای خود منتقل کنید. زیرا گفتگو و بحث و مناقشه اساس هرگونه تحول و نیز پایه قدرت شما جوانان است. جسارت و شجاعت طرح مسائل و پرس و جو درباره هر مساله ای هرچقدر هم حساس و مهم باشد، امکان نفوذ دشمنان در میان ما را از بین می برد.

اسد تاکید کرد: وظیفه و مسئولیت شما (جوانان عرب) امروز در مقابل این چالش ها این است که تدبیر کنید و راهکارهایی برای تغییر وضع موجود و ساخت آینده بیابید و این تغییر، فعالیت حقیقی جوانان در عرصه میدانی را می طلبد و از طریق منزوی بودن و با التماس و خواهش محقق نمی شود.. شما باید این گفتمان و مبحث را به کشورها و سازمان های خود منتقل و آن را پویا کنید زیرا این گفتمان پایه اصلی هر تحولی و مبنای قدرت شما جوانان است.

یادآور می شود، اردوی جوانان مقاوم عرب متشکل از تعدادی از سازمان ها و جریانهای سیاسی و جوانان در کشورهای عربی است.

210

پربیننده ترین خبرها