انصار الله: به کسی اجازۀ اغتشاش نمی‌دهیم

انصار الله: به کسی اجازۀ اغتشاش نمی‌دهیم
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 23:13

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: نهادهای امنیتی یمن به هیچ طرفی اجازه هرج و مرج در کشور را نمی دهند.

العالم - یمن

محمد البخیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، درباره درخواست حزب کنگره خلق یمن برای شناسایی عاملان قتل خالد الرضی از اعضای ارشد گارد ریاست جمهوری یمن و در پاسخ به این پرسش که آیا جنبش انصارالله یمن قاتلان الرضی را تحویل خواهد داد، گفت: در درجه نخست باید به این مسئله اشاره شود که هیچ حمله ای به اعضای حزب کنگره خلق صورت نگرفته است. اعضای این حزب از ما هستند و نهادهای امنیتی اجازه چنین حمله ای را به عناصر این حزب نمی دهند. آنچه دیشب رخ داد یک حادثه امنیتی صرف بوده است. شماری از عناصر مسلح تلاش کردند از یک نقطه ایست بازرسی عبور کنند و به مشاجره و تیراندازی روی آوردند و در خلال این تیراندازی خالد الرضی کشته شد.

مجری بی‌بی‌سی پرسید: گفته شده که در این منطقه خانه فرزند رئیس جمهور سابق یمن واقع است و برخی از افراد مسلح انصارالله خواستند یک نقطه ایست بازرسی در برابر این منزل ایجاد کنند و در نهایت این درگیری با عناصر گارد ریاست جمهوری رخ داده است؛ والبخیتی در پاسخ گفت: این ادعا درست نیست. مسئولان امنیتی یمن حق دارند در هر مکانی نقطه ایست بازرسی ایجاد کنند. مشکل زمانی ایجاد شد که عناصر مسلح تلاش کردند از نقطه ایست بازرسی عبور کنند و شروع به تیراندازی کردند. دو نفر از نیروهای امنیتی در این نقطه ایست بازرسی شهید شدند و یکی از اعضای طرف مقابل نیز کشته شد.

وی در پاسخ به این پرسش که شما می دانید که روابط متشنجی با حزب کنگره خلق دارید، آیا فکر نمی کنید این حادثه باعث پیچیده تر شدن این روابط خواهد شد؟ گفت: اگر من به عنوان عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله با سلاح از یک نقطه ایست بازرسی عبور کنم به سوی من تیراندازی خواهد شد. نباید هیچ فردی در هنگام عبور از این نقاط مسلح باشد و این قانون بر همه از رئیس شورای عالی سیاسی یمن گرفته تا هر شهروند دیگر این کشور حاکم است. اگر هم تنشی وجود داشته باشد، باز هم باید شهروندان یمنی و افراد مسلح تعامل بهتری با نقاط ایست بازرسی داشته باشند. این نقاط برای حمایت از مردم ایجاد شده است. تا کنون به اعضای حزب کنگره خلق حمله نشده است و ما نیز اجازه چنین حمله ای را نمی دهیم چرا که اعضای این حزب برادر ما و مخالف تجاوز به یمن هستند. در صورتی که علی عبدالله صالح یا اعضای انصارالله به دنبال تشویش و فتنه در جبهه داخلی باشند با پاسخ قاطع نیروهای امنیتی روبرو خواهند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها