از سرگیری مذاکره برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس

از سرگیری مذاکره برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 05:09

در جریان سفر هفته گذشته هیات آمریکایی به تل آویو موضوع انتقال سفارت واشنگتن به بیت المقدس بار دیگر مطرح و درباره آن بحث شده است.

 

العالم - فلسطین اشغالی

 

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که تیم دونالد ترامپ و طرف اسرائیلی مذاکرات خود پیرامون انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را از سر گرفتند.

موضوع انتقال سفارت آمریکا یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ است که تاکنون به دلایل فشارها به تعویق افتاده است.

براساس گزارش تایمز اسرائیل، جرد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید، جیسون گرینبالت معاون مشاور امنیت ملی و دینا پاول در جریان دیدار هفته گذشته خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این مساله را در دستور کار مذاکراتی خود قرار داده‌اند.

در طول این دیدار، دو طرف مساله انتقال سفارت را به عنوان بخشی از مذاکرات سازنده مطرح کردند اما تاکید کرده بودند که از رسانه‌ای کردن آن خودداری کنند.

پیش از این معاون وزیر خارجه اسرائیل گفته بود که این مساله در دیدار هیات آمریکایی با نتانیاهو مطرح نشده بود اما یک مقام کاخ سفید با رد این اظهارات گفته است که او اصلا در جریان محتوا و جزئیات مذاکرات نبوده است.

براساس این گزارش، طرف آمریکایی قول داده است که مساله انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس در طول ریاست جمهوری ترامپ حل خواهد شد.

دفتر نتانیاهو بعد از مذاکرات هفته گذشته گفته بود که هیات آمریکایی امیدوارانه و سازنده صحبت کردند و انتظار می‌رود که مذاکرات در این زمینه طی هفته‌های آینده ادامه پیدا کند.

 

فارس

پربیننده ترین خبرها