بنگلادش، آوارگان مسلمان میانمار را باز می‌گردانَد

بنگلادش، آوارگان مسلمان میانمار را باز می‌گردانَد
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 06:38

در حالی که مسلمانان روهینگیا در میانمار بعد از بحران انسانی که با آن روبرو بودند به بنگلادش پناهنده شده بودند، مقامات بنگلادشی اقدام به بازگرداندن آنان به کشورشان می کنند.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ در حالی که بنگلادش تلاش می کند مسلمانان روهینگیا را که از بیم حملات ارتش و بودائیان افراطی فرار می کنند، به کشورشان بازگرداند، برخی از این مسلمانان موفق به عبور از مرز شده اند.

سرهنگ منظورول حسن خان از گارد مرزی بنگلادش می گوید امروز صبح ما صدای درگیری از جمله انفجار را از سوی دیگر سوی مرز شنیدیم. برای همین بود که شاهد حضور این افراد در این سوی مرز هستیم. آنها بسیار وحشت زده بودند و جان خود را برداشته و گریخته بودند.

این درگیری ها روز جمعه شروع شد، زمانی که شبه نظامیان روهینگیا به سی پاسگاه پلیس در میانمار حمله ور شدند. چهار هزار نفر از غیر مسلمانان از محل سکونت خود به مناطق امن منتقل شدند.

دولت میانمار گروه های تروریستی بنگولی را عامل خشونت ها می داند که به گفته مقامات میانماری، به مسلمانان روهینگیا وابستگی دارند.

کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل هفته گذشته گفت اقدامات بیشتری برای آمیخته شدن روهینگیائی ها در جامعه میانمار لازم است؛ وی گفت تنش ها همچنان بالا هستند و وضعیت فعلی نمی تواند دوام داشته باشد.

خشونت های اخیر باعث شدند بار دیگر موضوع حل و فصل سیاسی منطقه روخای بار دیگر فوریت خود را نشان دهد ولی در عین حال دشوار بودن این مساله نیز بار دیگر ثابت شد.

پربیننده ترین خبرها