در مراسم تکریم و معارفه وزیران پیشین و جدید ارتباطات؛

جهانگیری: اولویت اول کشور اقتصاد است/ کسانی که علیه آذری جهرمی موضع گرفتند، مجبور می شوند حلالیت بطلبند

جهانگیری: اولویت اول کشور اقتصاد است/ کسانی که علیه آذری جهرمی موضع گرفتند، مجبور می شوند حلالیت بطلبند
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 11:59

معاون اول رییس جمهور اولویت های اول کشور را بخش های اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: همه ارکان نظام بر روی اقتصاد مقاومتی اجماع دارند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه محمود واعظی و محمد جواد آذری جهرمی وزیران پیشین و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مهندس محمد جواد آذری جهرمی در دولت ما جوان هستند وگرنه زمانی هم که ما وزیر شدیم در همین سن و سال بودیم.
وی افزود: ایشان در دولت ما پیرمردها؛ خیلی جوان هستند و این جوان بودن یک امتیاز است. البته جوان متولد بعد از انقلاب که وزیر شده است احتمالا وی اولی است یعنی ما همه اگر در سن جوانی هم مسوولیت های بالا قبول کردیم قبل از انقلابی بودیم.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: مهندس جهرمی مسئولیت بسیار مهمی بردوش گرفته اند و وی خوشبختانه از زیرکی، توانمندی، هوش و ابتکار عمل بسیار خوبی برخوردار هستند.
جهانگیری یادآور شد: من براساس شناختی که در همین دوران مسوولیت از وی پیدا کردم می توانم این اطمینان را بدهم در عمل کسانی که به هر دلیلی ابهام داشتند و مطلبی به حق یا ناحق علیه آقای جهرمی گفتند بعد مجبور می شوند یک روز از وی حلالیت بطلبند.
وی تاکید کرد: من اطمینان دارم ایشان با عمل و با این آرامشی که در جوانی دارند حتی حاضر به پاسخگویی و عکس العمل و عصبانی نشدند ، یک روز به شوخی به من گفتند که «فقط نگفتند که زلزله بم کار من بوده است دیگر هرچه بود به من گفتند».
معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: کسی که در سن جوانی اینقدر حوصله دارد و می تواند تحمل کند مطمئن هستم که نه با حرف پاسخ می دهد که بلکه با عمل تمام دغدغه هایی که برخی فکر می کردند می بینند که در این دوره وجود نخواهد داشت بلکه نقطه مقابلش خواهد بود و در این دوره شاهد توسعه بیشتر در کل بخش فناوری اطلاعات، بخش های مرتبط با آن، اینترنت و فضای مجازی خواهیم بود و دغدغه های جدی هم که برای خانواده ها وجود دارد در جای خودش دنبال شود که نگران تهدیدهای این بخش نباشد.
جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین کارهایی را که برای توسعه کشور باید انجام شود شناسایی و تمرکز بر بخش های پیشران توسعه دانست و گفت: مسیری که در دولت یازدهم در بخش ارتباطات باز شد اگر با همین سرعت ادامه یابد، می تواند آینده توسعه کشور را با سرعت بیشترکند .
معاون اول رییس جمهور، با بیان این که در مقطع فعلی اولویت های اول کشور بخش های اقتصادی است، اظهارکرد: در اقتصاد کشور مساله اصلی اقتصاد مقاومتی است، چرا که همه ارکان نظام بر روی آن اجماع دارند.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم در همه بخش های مختلف کشور، چه سیاسی،چه اقتصادی و چه اجرایی کارهای بزرگی انجام شد.
معاون اول رییس جمهوری به شرایطی که دولت یازدهم شروع به کار کرد، شرایطی که امروز در آن قرار دارد و دشواری هایی که پیش روی دولت در اجرای برنامه ها وجود داشت، اشاره کرد و گفت: اگر منصفانه نگاه کنیم کارهای بزرگی در همه بخش ها از جمله فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.
جهانگیری تاکید کرد: امروز با اطمینان می توان گفت مسیری که در دولت یازدهم در بخش ارتباطات باز شده است، اگر با همین سرعت ادامه پیدا کند، می تواند آینده توسعه کشور را با سرعت بیشتر ادامه داد.
وی یکی از مهم ترین کارهایی که برای توسعه کشور باید انجام شود را شناسایی و تمرکز بر بخش های پیشران توسعه دانست چراکه نقش موتور محرک را در کشور دارند و وقتی آن بخش ها حرکت کنند، بخش های دیگر کشور را مانند لکوموتیوی که واگن های دیگر را دنبال خود می کشد، به حرکت در می آورد.
جهانگیری تصریح کرد: فناوری اطلاعات یکی از دستگاه های پیشران توسعه کشور است که توجه به آن باعث توسعه بخش های دیگر کشور می شود.
معاون اول رییس جمهوری در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته دولت، بر شهیدان رجایی و باهنر درود فرستاد و گفت: از خداوند می خواهم که به همه ما این توفیق را عنایت کند که قدردان شهدا باشیم.
به گزارش ایرنا جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش همچنین یادو خاطره شهید حججی را گرامی داشت و اظهارکرد: شهید حججی از شهدای بسیار عزیزی بود که در دوران ویژه ای به شهادت رسید، نحوه شهادت و صلابتی که از خود در چنگال تروریست ها نشان داد، همه ما را به یاد روزهای سخت ایام عاشورای حسینی انداخت که چگونه انسان به راهی که می رود باور دارد و مستحکم در آن مسیر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: شهید حججی زمانی که دستگیر شد خود می دانست چه بلایی سرش خواهند آورد اما یک ذره در چهره این شهید آثاری از ترس و نگرانی دیده نمی شد و اقتدار وصلابتی از ایران و ایرانی به نمایش گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها