اعزام 9 اکیپ هلال احمر به روستای زلزله زده در سراب

اعزام 9 اکیپ هلال احمر به روستای زلزله زده در سراب
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 13:50

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اعزام 9 اکیپ برای ارزیابی خسارات زمین لرزه در روستای ایوق شهر شربیان در شهرستان سراب و کمک به زلزله زدگان خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اجتماعی

سعید کنعانی روز دوشنبه افزود: بلافاصله بعد از دریافت گزارش وقوع زمین لرزه، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی که به صورت 24 ساعته در حالت آماده باش است، برای کمک به آسیب دیدگان به منطقه اعزام شد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه زمین لرزه در روستای ایوق تلفات جانی نداشت، اظهار کرد: 10 نفر مصدوم این حادثه نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: با وجود اندک بودن تخریب منازل به دلیل اینکه دیوار اغلب ساختمان ها به دلیل قدیمی بودن آنها آسیب دیده اند، 80 درصد خانواهار نیاز به اسکان در چادر دارند.
وی تشریح کرد: بر این اساس چادر به تعداد نیاز برای اسکان نیازمندان 352 خانوار روستای ایوق از سوی جمعیت هلال احمر استان به روستا ارسال شده است.
وی در مورد ارسال مواد غذایی به روستای زلزله زده نیز گفت: مواد غذایی لازم برای 48 ساعت نیز ارسال شده است و در صورت نیاز بعد از آن نیز مواد غذایی و اقلام مورد نیاز را تامین می کنیم.
به گزارش ایرنا، زلزله 4.9 ریشتری بامداد امروز روستای ایوق در 2 کیلومتری شهر شربیان سراب را لرزاند.
این روستا دارای 352 خانوار و یک هزار و 150 نفر جمعیت دارد.
شهر شربیان در بخش مهربان شهرستان سراب قرار دارد. این شهر در حدود 100کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها