به رغم مخالفت غرب نهایی شد؛

ترکیه عضو ناتو، 10 آتشبار اس 400 از روسیه دریافت می کند

ترکیه عضو ناتو، 10 آتشبار اس 400 از روسیه دریافت می کند
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 14:34

سازمان همکاری های فنی-نظامی روسیه از توافق نهایی با ترکیه برای فروش 10 آتشبار اس 400 به این کشور به رغم مخالفت غربی ها خبر داد.

العالم ـ اروپا

شوگایف رییس اداره همکاری های فنی-نظامی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که توافق تحویل اس 400 به ترکیه برپایه مذاکرات انجام گرفته قطعی شده است در حالیکه غربی ها مخالف این همکاری بودند.
پایگاه آنلاین روزنامه کامرسانت همچنین به نقل از وی از خریداران بیشتر برای این سامانه پدافند موشکی خبر داد.
شوگایف اظهار کرد: درخواست خرید برای 10 سامانه آتشباری اس 400 از کشورهای مختلف دریافت شده است.
اس 400 که هنوز سامانه انحصاری مورد استفاده ارتش روسیه است با امضای قراردادهایی به چین و ترکیه واگذار می شود و همچنین مذاکراتی با هند در این باره جریان دارد.
به گزارش ایرنا، ترکیه که از سال 1952 عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است از سامانه های پدافند هوایی این سازمان برای پوشش هوایی استفاده می کرد، اما با خروج جنگ افزارهای دفاع هوایی پاتریوت آمریکا و آلمان از در سال 2015، آنکارا خرید سامانه های پدافند موشکی اس 400 را در اولویت قرار داد.
از سوی دیگر، روزنامه روسی کامرسانت 23 تیر به نقل از منابع آمریکایی نوشت: ترکیه می خواهد، جنگ افزار پدافند موشکی خود را تولید کند و توافق نامه خرید اس 400 از روسیه نیز با همین هدف است.
این رسانه به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا، نوشت: قرارداد تحویل سامانه های پدافندی اس 400 به ترکیه دو میلیارد و 500 میلیون دلار ارزش دارد.
این روزنامه پیشتر ارزش هر آتشبار اس 400 برای فروش به ترکیه را 500 میلیون دلار اعلام کرده بود.
در همین حال، حسین دیریوز سفیر ترکیه در مسکو اعلام کرده است که عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مانع تحویل اس 400 به آنکارا نمی شود.
اس 400 با پوشش راداری گسترده و توان شلیک همزمان 72موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و دو تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود.
این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها