دی میستورا: مهمترین موضوع برای مردم سوریه کاهش خشونت است

دی میستورا: مهمترین موضوع برای مردم سوریه کاهش خشونت است
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 14:55

نماینده سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه تغییرات مهمی در صحنه سیاسی – نظامی مبارزه با داعش در سوریه رخ داده است، گفت: در دیدار با جابری انصاری درباره حال و آینده سوریه صحبت کردیم.

العالم- ایران/ سیاسی 

استفان دی میستورا روز دوشنبه پس از ملاقات دو جانبه با حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موارد مهم در گفت وگوهای دو جانبه نشست آتی آستانه بوده زیرا مهمترین موضوع برای مردم سوریه کاهش خشونت است که در آستانه می توان چنین نتیجه ای گرفت.
نماینده سازمان ملل در امور سوریه خاطر نشان کرد: بعد از اجلاس آستانه، مجمع عمومی سازمان ملل را خواهیم داشت که مهمترین بازیگران سوریه در آن حضور دارند . قرار است رایزنی هایی در حاشیه آن انجام شود و سپس نشست سیاسی ژنو برگزار می شود که در ماه اکتبر خواهد بود. 
وی خاطر نشان کرد: این موضوعات با هم در ارتباط هستند و امیدواریم مباحث خوبی در آینده مطرح شود، به خصوص درباره موضوعات بشر دوستانه و آینده فوعه و کفریا که اتفاقات دردآوری در آن رخ داده است که با جابری انصاری درباره این موارد گفت وگو کردیم.
نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه افزود: ایران به عنوان یکی از شرکا و بازیگران اصلی سوریه دارای نفود فراوان است که امیدواریم این ملاقات در آینده سوریه مفید باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سناریوی جدید آمریکا در سوریه برای حمایت از نیروهای دموکراتیک سوری و آینده نقش آمریکا در سوریه در دوران پسا داعش اظهار داشت: من درباره هیچ کشوری به طور خاص که در سوریه دخالت دارد اظهار نظر نمی کنم. 
دمیستورا ادامه داد: اما آنچه شما درباره آن بحث می کنید مساله آزادسازی رقه است. آزادسازی رقه مساله حیاتی است و همچنین مساله آزاد سازی دیر الزور که هر دوی اینها توسط دو ائتلاف در حال پیگیری است ولی مذاکرات سیاسی در این باره اهمیت بالاتری دارد.

ایرنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها