دی ميستورا: تغييرات عمده در مبارزه با داعش؛ ايران بازيگر بسيار مهم در منطقه

دی ميستورا: تغييرات عمده در مبارزه با داعش؛ ايران بازيگر بسيار مهم در منطقه
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 17:05

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: تغییرات عمده ای در صحنه سیاسی ، نظامی و مبارزه با تروریسم بویژه در مبارزه با داعش و النصره در سوریه ایجاد شده است.

استفان دی میستورا پس از دیدار با معاون عربی افریقای وزیر امورخارجه در جمع خبرنگاران، دیدار و گفتگویش با حسین جابری انصاری را بسیار خوب و مفید و از نظر زمانی مناسب برشمرد .
وی با طفره از پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره علل تغییر رویکرد فرانسه و بویژه انگلیس مبنی بر انصراف از درخواست شش سال گذشته خود برای کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت: در نشست امروز درباره اتفاقات شش سال گذشته در سوریه و علل ان گفتگو نکردیم بلکه در خصوص مسائل کنونی و آینده این کشور صحبت کردیم.
دی میستورا با اشاره به تغییرات عمده در عرصه سیاسی نظامی سوریه افزود: ما امروز در این باره صحبت های خوبی داشتیم و درباره اهمیت گام های بسیار مهمی که در آینده در خصوص بحران سوریه باید برداشته شود گفتگو کردیم.
وی برگزاری نشست آینده آستانه را یکی از گام های بسیار مهم در خصوص سوریه دانست و  گفت: مهمترین موضوعی که در این باره برای مردم سوریه وجود دارد این است که ببینند در زندگی عادی شان خشونت ها کاهش می یابد و در پی این هستند که در نشست آستانه چه خواهد گذشت.
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه افزود: پس از آن ، نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را خواهیم داشت که بسیاری از بازیگران مهم بین المللی در آنجا حضور دارند و حتما موضوع سوریه را بررسی می کنند.
دی میستورا اضافه کرد: پس از آن، نشست ژنو را در اکتبر خواهیم داشت که فرآیندی سیاسی محسوب می شود و در نشست امروز درباره تقویت این فرآیند گفتگو کردیم.
وی همه این موضوعات را با یکدیگر مرتبط دانست و ابراز امیدواری کرد: در آینده نقاط عطفی در این خصوص روی دهد .
دی میستورا ، موضوعات انساندوستانه در سوریه را محور دیگر گفتگوهایش با جابری انصاری دانست و افزود: بویژه درباره حل و فصل معضل در مناطق فوعه و کفریا گفتگو کردیم زیرا رویدادهای این مناطق بسیار دردناک است .
وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از بازیگران بسیار حائز اهمیت دانست که در مسیر تلاش سازمان ملل متحد برای رسیدن به درک مشترک در تحولات سوریه قرار دارد و تاکید کرد : معتقدیم ایران دارای نفوذ فراوانی در این حوزه است.
جابری انصاری نیز در حاشیه دیدار با دی میستورا به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.
 

پربیننده ترین خبرها