تلاش داعش برای حفظ آخرین پایگاه های خود در سوریه

تلاش داعش برای حفظ آخرین پایگاه های خود در سوریه
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 05:09

پیروزی های ارتش سوریه باعث شده است که داعش برای حفظ آخرین پایگاه های خود به تکاپو بیفتد.

العالم - سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: داعش برای جبران شکست های اخیر خود بار دیگر نیروهایش را در نزدیکی منطقه غانم علی مستقر کرده است تا از پایگاه های خود در استان دیرالزور که آخرین پایگاه هایش در سوریه است ، حمایت و حفاظت کند.  

اداره اطلاعات و ارتباطات عمومی وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: داعش خودروهای سنگین خود را خصوصاً تانک ها به حومۀ شهر دیرالزور منتقل می کند و برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه نیروهای خود را در نزدیکی منطقه غانم علی مستقر کرده است.

در این بیانیه آمده است: تروریست های داعشی می دانند که مناطقِ نزدیکِ  پلِ حومۀ شهر دیرالزور آخرین پایگاه های آنها در خاک سوریه است و به همین دلیل خودروهای سنگین خود را خصوصاً تانک ها و خودروهای زرهیِ مجهز به تیربارهای سنگین و خمپاره ها به حومۀ این شهر منتقل می کنند.

وزارت دفاع روسیه افزود: داعش در استان دیرالزور مخفیگاه های مستحکم احداث می کند و خودروهای جنگی سنگین را به خدمت گرفته است.

بیانیه وزارت دفاع روسیه حاکیست: نیروهای ارتش سوریه همچنان در امتداد کرانه شرقی رود فرات پیشروی می کنند و از پشتیبانی مؤثر نیروی هوائی روسیه که مخفیگاه های تروریست ها را منهدم می کند ، برخوردار هستند.

وزارت دفاع روسیه افزود: جنگنده های روسی از شب گذشته 4 تانک ، 16 خودرویِ مجهز به تیربارهای سنگین ، 6 کامیون حامل مهمات و 2 مخفیگاه مستحکم و مجهز به انواع توپ تروریست ها را منهدم کرده اند.

پیروزی هائی که ارتش سوریه در چند ماه گذشته در مناطق مرکزی این کشور به دست آورده است که آزادسازی شهر سخنه در حومۀ شمال شرقی شهر حمص یکی از این پیروزی ها است ، راه را برای آغاز عملیات شکستن محاصره شهر دیرالزور و بازپس گرفتن آخرین و مهمترین پایگاه های داعش هموار کرده است .

وزارت دفاع روسیه دیروز یکشنبه اعلام کرد که یک گروه از مجهزترین گروه های مسلح را در حومۀ منطقه غانم علی متلاشی کرد.

نیروها و هواپیماهای روسی در استان لاذقیه سوریه

214

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها