توافق گروههای یمنی برای کنار گذاشتن اختلافات

توافق گروههای یمنی برای کنار گذاشتن اختلافات
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 03:45

نمایندگان گروههای مختلف سیاسی یمنی در نشست مشترک ملی در صنعا پایتخت یمن بر تلاش همه جانبه برای برطرف کردن مسائل و مشکلات و حل اختلافات اخیرتاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در این نشست که به ریاست صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی و معاون و اعضای شورا و نمایندگانی از انصارالله و حزب کنگره خلق تشکیل شد، اعضا برادامه دیدار و تماس میان رهبران گروهها برای یافتن راه حل برطرف کردن اختلافات و یکپارچه سازی صفوف برای مقابله با دشمن و مقابله با چند دستگی تاکید کردند.

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این نشست خواستار برطرف شدن تنش های به وجود آمده در صنعا و بازگشت اوضاع به روال طبیعی خود شد و همچنین خواستار تحقیقات امنیتی بی طرفانه در باره حوادث پنجشنبه گذشته و جلوگیری از قضاوت زودهنگام  درباره نتایج ناشی از این تحقیقات شد.

دراین نشست نمایندگان کنگره مردمی یمن به ریاست «عارف الزوکا» دبیرکل این حزب و «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله نیز حضور داشتند.

اعضای جلسه بر ضرورت دیدار بین رهبران گروه های سیاسی یمنی برای یافتن راه حل های سیاسی، تلاش برای مقابله با تجاوزات دشمن، یکپارچه سازی جبهه داخلی و ممانعت از ایجاد اختلاف در بین گروه ها تاکید کردند.

محمد عبد السلام ، سخنگوی جنبش انصار الله یمن هم سه شنبه شب از توافق جنبش انصار الله با حزب کنگره مردمی یمن به رهبری عبد الله صالح برای پایان دادن به تنش هایی خبر داد که در پی اتفاقات پنجشنبه گذشته ( 24 اوت ) رخ داده بود.

محمد عبد السلام افزود: در توافق صورت گرفته میان انصار الله با حزب کنگره مردمی یمن بر یکی شدن تمام تلاش ها برای مقابله با دشمن و وحدت جبهه داخلی و جلوگیری از تفرقه تاکید شده است.

ادامه دیدارها میان تشکل های سیاسی و ایجاد راه حل و پیشنهادهای رسانه ای و سیاسی از دیگر بندهای این توافق نامه است.

در این توافق همچنین بر از میان بردن تمامی علت های تنش و درگیری و باز گشت اوضاع امنیتی کشور با شکل طبیعی آن تاکید شده است.

یادآور می شود محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اوایل این هفته درگفت و گویی  با تاکید بر اینکه نهادهای امنیتی یمن به هیچ طرفی اجازه هرج و مرج در کشور را نمی دهند تاکید کرد که آنچه دیشب (جمعه شب) رخ داد یک حادثه امنیتی صرف بوده است. شماری از عناصر مسلح تلاش کردند از یک نقطه ایست بازرسی عبور کنند و به مشاجره و تیراندازی روی آوردند و در خلال این تیراندازی خالد الرضی کشته شد.

وی خاطرنشان کرد : در درجه نخست باید به این مسئله اشاره شود که هیچ حمله ای به اعضای حزب کنگره خلق صورت نگرفته است. اعضای این حزب از ما هستند و نهادهای امنیتی اجازه چنین حمله ای را به عناصر این حزب نمی دهند. آنچه دیشب رخ داد یک حادثه امنیتی صرف بوده است. شماری از عناصر مسلح تلاش کردند از یک نقطه ایست بازرسی عبور کنند و به مشاجره و تیراندازی روی آوردند و در خلال این تیراندازی خالد الرضی کشته شد.

پربیننده ترین خبرها