بازگشت بیش از دو میلیون آواره به مناطق خود در سراسر عراق

بازگشت بیش از دو میلیون آواره به مناطق خود در سراسر عراق
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 10:27

نخست وزیری عراق از بازگشت بیش از دو میلیون نفر از آوارگان عراقی به مناطق محل سکونت خود در شهرهای مختلف این کشور خبر داد.

العالم - عراق 

به گزارش خبرگزاری کل العراق، دفتر نخست وزیری عراق دربیانیه ای اعلام کرد برنامه دولت برای آماده کردن شهرهای آزاد شده از لوث داعش و فراهم کردن مقدمات زندگی برای ساکنان آن شهر، تاثیر مثبت و خوبی در بازگشت شمار زیادی از آوارگان به مناطق خود داشته است.

دراین بیانیه آمده است که دولت عراق به بازگرداندن همه آوارگان به مناطق خود که از آن جا رفته اند و نیز به تضمین بازگشت امنیت و ثبات به آن مناطق پایبند است و به طور مستمر در تلاش است تا همه شرایط امنیتی و امکانات و خدمات لازم برای بازگشت آوارگان را فراهم کند.

بر اساس بیانیه یاد شده، بازگشت آوارگان به مناطق محل سکونت خود و زندگی دوستانه آن ها درکنار یکدیگر درشهرهای آزاد شده به منزله تثبیت پیروزی عراق درمبارزه با تروریسم و تضمینی برای بازنگشتن به شرایط قبل از به وجود آمدن داعش است.

دراین بیانیه آمده است که حدود نیمی از آوارگانی که پیشتر از مناطق خود آواره شده بودند، از زمان شروع عملیات « نینوا ما می آییم » به اردوگاه هایی که به منظور استقرار آوارگان تدارک دیده شده ، بازگشته اند و به گونه ای که تعداد آوارگانی که اسامی آنان ثبت شده به 650 هزار نفر رسیده است و درحال حاضر فقط 350 هزار نفر از آنان در اردوگاه ها مانده اند.

215

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها