خائن‌های تاریخ فوتبال! + عکس

خائن‌های تاریخ فوتبال! + عکس
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 09:58

بازیکنان مشهور گاهی اوقات با یک تصمیم جنجالی باشگاه‌شان را ترک می‌کنند و با تیم‌های رقیب قرارداد می‌بندند.

العالم-گوناگون

 فصل نقل و انتقلات یکی از خبرسازترین زمان‌ها محسوب می‌شود. تصمیم‌های برخی از بازیکنان باعث می‌شود که جنجال زیادی به وجود آید. در طول تاریخ ستاره‌هایی بودند که با امضای قرارداد با تیم رقیب به باشگاه‌شان خیانت کردند و محبوبیت‌شان را نزد هواداران از دست دادند. آن‌ها به عنوان خائن شناخته شدند اما برخی از بازیکنان با وجود چنین کاری هنوز مورد احترام هواداران پیشین خود هستند. در ادامه به خائن‌های جهان فوتبال اشاره می‌شود.

لئوناردو بونوچی

مدافع ایتالیایی یکی از بازیکنان کلیدی یوونتوس در سال‌های اخیر محسوب می‌شد. او در سال ۲۰۱۰ با تیم تورینی قرارداد امضا کرد اما تصمیم جنجالی‌اش در تابستان ۲۰۱۷ همه را متعجب کرد. بونوچی به رقیب یوونتوس یعنی میلان پیوست. درگیری مدافع ایتالیایی با برخی از هم تیمی‌هایش در جریان فینال لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید در این تصمیم تاثیرگذار بود. در میلان با او دوباره همچون یک اسطوره برخورد کردند و بازوبند کاپیتانی این تیم را به او دادند.

تئو ارناندس

مدافع چپ فرانسوی یکی از خبرسازترین بازیکنان لالیگا در تابستان ۲۰۱۷ بود. او اتلتیکومادرید را ترک کرد تا بتواند فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند. تیم‌های زیادی خواهان بازیکن ۱۹ ساله فرانسوی بودند اما در نهایت این مدافع به رئال مادرید پیوست. ارناندس در حالی به تیم رقیب اتلتیکو پیوست که مانند برادرش لوکاس در تیم‌های پایه قرمز و سفید پوشان بازی می‌کرد. او پس از امضای قرارداد با مادرید گفت‌: رویایم به حقیقت پیوست.

آندره پیرلو

هافبک ایتالیایی با وجود این که در سه تیم مطرح سری A  پا به توپ شد، هم در ایتالیا و هم در نقاط مختلف جهان با احترام از او یاد می‌شود. همیشه هواداران تیم‌های حریف به پیرلو احترام می‌گذارند. خیانت‌های او به تیم‌هایش تاثیری در محبوبیتش نگذاشت. پیرلو در ایتالیا به یکی از بهترین بازیکنان میانی تاریخ این کشور تبدیل شد. هافبک ایتالیایی زمانی که به یوونتوس پیوست، خیلی از مردم فکر می‌کردند که این کار را به خاطر فتح جام کرده اما تنها در چهار فصل به یکی از ستاره‌های این تیم تبدیل شد. او در حال‌ حاضر در نیویورک سیتی هم‌تیمی داوید ویا است و در لیگ MLS بازی می‌کند.

روبرت لواندوفسکی

مهاجم لهستانی زمانی که در سال ۲۰۱۰ به یوونتوس پیوست، مشهور نبود اما پس از سه فصل حضور در آلمان توانست بدرخشد و به همراه ماریو گوتسه و مارکو رویس به یکی از ستاره‌های زردپوشان تبدیل شود. استعداد لواندوفسکی در گلزنی باعث شد دورتموند بتواند در دو فصل پیاپی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ قهرمان بوندسلیگا شود و همچنین جام حذفی آلمان و سوپر جام این کشور را فتح کند. او در سال ۲۰۱۴ دورتموند را ترک کرد و به بایرن مونیخ پیوست. این اتفاق باعث ناراحتی هواداران دورتموند شد.

روبرتو باجو

باجو یکی از اسطوره‌های فوتبال ایتالیا، در یوونتوس پا به توپ بود. مهاجم ایتالیایی توانست در سال ۱۹۹۳ برنده توپ طلا شود. این اتفاق زمانی افتاد که باجو در تیم تورینی بازی می‌کرد.  باجو پس از پنج سال به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد و یوونتوس را به مقصد میلان ترک کرد. او در این تیم خوش شانس نبود و نتوانست همچون گذشته گلزنی کند. مهاجم ایتالیایی در نهایت میلان را ترک کرد و به بولونیا پیوست. یک فصل بعد پیراهن اینتر را بر تن کرد. حضور او در سه تیم بزرگ ایتالیا یادآور آندره پیرلو است.

گابریل باتیستوتا

"باتی گل" تا پارسال بهترین گلزن تاریخ تیم‌ ‌ملی آرژانتین محسوب می‌شد. او یکی از بهترین مهاجمان تاریخ آلبی سلسته محسوب می‌شود. باتیستوتا با وجود تبحر در گلزنی به همراه آرژانتین، نسبت به تیم‌های باشگاهی‌اش موفق‌تر بود. مدافع آرژانتینی ابتدا در فیورنتینا درخشید و تبدیل به یک اسطوره شد اما پیوستنش از ریورپلاته به بوکاجونیورز به یک اتفاق جنجالی تبدیل شد.

کارلوس توس

"آپاچی" در حالی که تنها ۲۳ سال سن داشت، به فوتبال اروپا راه پیدا کرد و با وستهام قرارداد امضا کرد. توس پس از یک سال حضور در تیم لندنی به یکی از بزرگترین باشگاه‌های انگلیس یعنی منچستریونایتد پیوست اما دو سال بعد به شیاطین سرخ خیانت کرد و با تیم رقیب یعنی منچسترسیتی قرارداد بست. او در نخستین سال‌های حضورش در سیتی درخشید اما به خاطر مشکلاتی همچون زبان و ناسازگاری با کشور انگلیس این تیم را ترک کرد و به یوونتوس پیوست. او در حال‌ حاضر در یک لیگ چین پا به توپ است.

زلاتان ایبراهیموویچ

مهاجم سوئدی خیلی زود کشورش را ترک و در هلند شروع به بازی کرد. او در آژاکس آمستردام درخشید و به یکی از برجسته‌ترین بازیکنان این دوران تبدیل شد. آژاکس برای زلاتان تیم کوچکی محسوب می‌شد، به همین دلیل لیگ هلند را ترک کرد و در یوونتوس پا به توپ شد. مهاجم سوئدی با بازیکنان بزرگی همچون پیرلو و باجو در یوونتوس مقایسه شد چون در اینتر و میلان نیز پا به توپ شد و دوره کوتاهی را در بارسلونا گذراند. او نیز مانند پیرلو با وجود پیوستن به میلان مورد احترام هواداران یوونتوس است. زلاتان در حال‌ حاضر برای منچستریونایتد بازی می‌کند.

ماریو گوتسه

جدایی گوتسه از دورتموند و پیوستنش به بایرن مونیخ همچون تصمیم لوندوفسکی برای هواداران زردپوشان دردناک بود. هافبک آلمانی از تیم‌های پایه در سال ۲۰۰۱ توانست به تیم اصلی دورتموند راه پیدا کند. او پس از ۱۲ سال به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان باشگاه تبدیل شد اما با بایرن مونیخ قرارداد امضا کرد. گوتسه پس از  سه فصل و تجربه جام جهانی (گل پیروزی آلمان در فینال این رقابت‌ها را به ثمر رساند) دوباره به دورتموند بازگشت. هواداران او را بخشیدند. گوتسه پارسال دچار یک بیماری نادر شد و مدت زیادی از میادین محروم بود اما در حال‌ حاضر بهبود یافته است.

ماریو بالوتلی

شرایط جسمانی، قدرت و ضربات فوق‌العاده‌ ماریو بالوتلی باعث شد او یکی از آینده‌دارترین مهاجمان کشور ایتالیا محسوب شود. مهاجم ایتالیایی در سال ۲۰۰۶ به اینتر پیوست و عملکرد خوبی در تیم میلانی داشت. با این حال با حضور ژوزه مورینیو در تیم ایتالیایی و برخی از مشکلات مجبور شد اینتر را ترک کند. بالوتلی با منچسترسیتی قرارداد بست و دو فصل خوب را با این تیم سپری کرد اما دوباره به میلان بازگشت. این اتفاق در سال ۲۰۱۲ رخ داد و به ‌این‌ ترتیب به اینتر خیانت کرد.

روبین فان پرسی

مهاجم هلندی در حالی که تنها ۲۱ سال داشت، فاینورد را ترک کرد و به آرسنال پیوست. او هشت فصل زیر  نظر آرسن ونگر بود اما تنها توانست دو جام قهرمانی را بالای سر ببرد. با این حال  به یکی از بهترین مهاجمان اروپا و آرسنال تبدیل شد. او پس از آخرین فصل حضورش در تیم لندنی و به ثبت رساندن آمار فوق‌العاده‌ (۳۷ گل و ۱۱ پاس گل در ۴۸ بازی) به منچستریونایتد پیوست. این اتفاق باعث ناخشنودی هواداران آرسنال شد. فان پرسی تنها در یک فصل توانست به عناوینی که در هشت فصل حضورش در آرسنال دست یافته بود برسد.

گونسالو ایگواین

ایگواین در رئال مادرید درخشید و به یکی از ستاره‌های اروپا تبدیل شد. او ‌اسپانیا را ترک کرد و به ناپولی پیوست. مهاجم آرژانتینی با این تصمیم محبوبیت زیادی بین هواداران کسب کرد و یادآور دیگو آرماندو مارادونا شد که هنوز هم اسطوره باشگاه ناپولی محسوب می‌شود. ایگواین توانست در ۱۴۷ بازی ۹۱ گل را به ثمر برساند و به قهرمانی ناپولی در جام حذفی و سوپر جام ایتالیا کمک کند. با این حال پس از سه فصل حضور در ناپولی با یوونتوس قرارداد امضا کرد و به گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال تا آن زمان تبدیل شد. هواداران ناپولی هنوز او را به خاطر این تصمیم نبخشیده‌اند.

لوییس فیگو

لوییس فیگو با ۲۳ سال سن به بارسلونا پیوست‌ اما ناگهان تصمیم گرفت در تیم رقیب آبی‌اناری‌ها یعنی رئال مادرید پا به توپ شود. هافبک پرتغالی به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان نزد هواداران مادرید تبدیل شد و توانست در پنج فصل حضورش در رئال مادرید کاپیتان تیم شود. او همچنین رکورد نقل‌ و انتقالات را در آن تاریخ شکست. خیانت فیگو به بارسلونا جزو بزرگترین خیانت‌های تاریخ فوتبال است. فیگو زمانی که با رئال مادرید قرارداد امضا کرد، عضوی از کهکشانی‌های تیم پایتخت شد و توانست توپ طلا را ببرد.

ایسنا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها