گزارش جدید از وضعیت اهالی پایگاه داعش در سوریه

گزارش جدید از وضعیت اهالی پایگاه داعش در سوریه
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 11:02

روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی از وضعیت تأسفبار اهالی رقه در سوریه خبر داد. 

العالم - سوریه

تایمز روز سه شنبه در گزارشی به قلم "ریچارد اسپنسر" نوشت: اهالی رقه علف می خورند و هیچ کس اجساد پراکنده شده در آن را جمع نمی کند. 
نویسنده تایمز خاطرنشان کرد: در رقه اجساد کسانی که سرآنان به وسیله داعش قطع شده و یا عناصری که در حمله هواپیماهای ائتلاف کشته شده اند و یا کسانی که هدف تک تیراندازان قرار گرفته اند، دیده می شود. 
وی افزود: رقه - که یکی از مهمترین پایگاه های داعش است- شاهد نبردی سنگین می باشد، این شهر البته ناامن است. 
اسپنسر به نقل از "تیم رمضان" از فعالانی که هنوز در رقه است، تأکید کرد: کسی نسیت که اجساد کشته شدگان در خیابانها را دفن کند، منظره اجساد رها شده در خیابانها به موضوعی عادی تبدیل شده است و دیگر کسی اهمیتی به آنها نمی دهد.
نویسنده تایمز خاطرنشان کرد: شمار شهروندانی که در رقه کشته شده اند بسیار زیاد است، و بسیار بیشتر از رقم 700 نفری است که در اواخر هفته گذشته از سوی مرکز دیده بان سوریه (در لندن) اعلام کرد.
رمضان معتقد است، دلیل کشته شدن شهروندان، آن است که بسیاری از خانواده ها از خطوط مقدم درگیری ها گریخته اند و تصمیم گرفتند با هم بمانند، بنابراین در یک حمله هوایی ده ها تن از این خانواده ها کشته می شوند.
رمضان تأکید کرد، داروها از 34 روز قبل تمام شده و از 10 روز پیش غذا تمام شده است، مردم اکنون علف و برگ درختان را با نان خشک می خورند.
وی افزود: بسیاری از افراد در هرجا به دنبال غذا می گردند، حتی در آشپزخانه هایی که داعش آنها را رها کرده است، اما بسیاری از آنان به اتهام "سرقت" بازداشت شده اند.
رمضان خاطرنشان کرد: داعش انبارهای ویژه ای برای غذا دارد، و از همان روز اول به مردم اعلام کرده که هیچ کسی نباید انتظار داشته باشد که عناصر داعش غذای خود را با آنان شریک شود. 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها