زیردریایی "فاتح" تحویل نیروی دریایی می‌شود

زیردریایی
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 13:58

معاون پارلمانی وزارت دفاع گفت: زیردریایی "فاتح" تحویل نیروی دریایی می‌شود.

العالم - ایران / سیاسی

به گزارش مشرق، سردار رضا طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، 7 شهریور) پارلمان و در  جریان بررسی کلیات لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در سخنانی، گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران متناسب با موقعیت سرزمینی و ژئوپلیتیکی است و براساس این دکترین باید دفاع همه‌جانبه و متوازن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موقعیت ایران به گونه‌ای است که دفاع زمینی و دریایی، هوایی یا هوافضا ( موشکی) باید متناسب با ارتقای قدرت بازدارندگی تنظیم شود، اظهار داشت: ساختار و مأموریت نیروهای مسلح بر همین اساس شکل گرفته است.

معاون پارلمانی وزارت دفاع تصریح کرد: مجلس در سال 81 قانونی را تصویب کرد که صنایع هوایی به عنوان یک سازمان جداگانه فعالیتش را آغاز کند؛ پس از آن نیز قانون صنایع هوا فضا تصویب شد که به دلیل اینکه بخش موشکی از تخصص و اولویت خاصی برخوردار است، از ساصد جدا شد.

سردار طلایی‌نیک با تأکید بر اینکه ما امروز جزو قدرت‌های برتر موشکی هستیم، گفت: نیروی دریایی ارتش در دریای عمان و نیز در آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی مانند اقیانوس هند مأموریت‌هایی را در دستورکار خود دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی سپاه مأموریت‌های خاص خود را دارد، اظهار داشت: این نیرو مأموریت‌هایی در تنگه هرمز به لحاظ موقعیت استراتژیک دارد، بنابراین با این رویکرد باید متناسب با این ساختار صنعت دفاعی خود را در تجهیزات تخصصی دریایی، زمینی و هوایی و موشکی تطبیق دهد و متناسب با آن باشد.

معاون پارلمانی وزارت دفاع در تشریح تشکیل سازمان صنایع دریایی گفت: قرار نیست سازمان جدیدی تشکیل شود و ما نمی‌خواهیم تشکیلات جدیدی ایجاد کنیم؛ توسعه تشکیلات و سازمانی مطرح نیست، در حال حاضر امیر دریادار رستگار رئیس موقت این سازمان هستند و بنده نیز تأکید می‌کنم که این لایحه مغایر با هیچ‌کدام از سیاست‌ها نیست.

سردار طلایی‌نیک اضافه کرد: درباره بخش دریایی نیز با توجه به اهمیت استراتژیک دفاع دریایی، این لایحه به مجلس ارائه شده و چهار کمیسیون اجتماعی، برنامه و بودجه، صنایع و امنیت ملی مجلس آن را بررسی و تصویب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شناورهای سطحی، زیر سطحی، تولید سلاح، سامانه‌ها و تجهیزات فراساحل از گروه‌های زیر مجموعه‌ی این سازمان هستند، تصریح کرد: این سازمان 176 شناور را طراحی کرده و ما در صنایع دریایی به خود کفایی رسیده‌ایم؛ در ضمن، هیچ کدام از شناورهای ما به دلیل مسائل امنیتی برای تعمیر به خارج از کشور نمی‌رود و این تخصص در داخل کشور وجود دارد.

معاون پارلمانی وزارت دفاع تأکید کرد: سیاست‌های اصل 44 کاملا در این لایحه رعایت شده، به‌طوریکه این سازمان با 1600 شرکت بخش خصوصی و واحدهای دانشگاهی فعالیت می‌کند.

سردار طلایی‌نیک از تحویل زیردریایی فاتح به نیروی دریایی خبر داد و افزود: امیدواریم که این قانونگذاری پشتوانه‌ای برای سازمان صنایع دریایی باشد.

منبع: تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها