تاکید امارات بر گسترش همه جانبه روابط با روسیه

تاکید امارات بر گسترش همه جانبه روابط با روسیه
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 16:39

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده، بر آمادگی کشورش برای گسترش همه جانبه روابط با روسیه تاکید کرد.

العالم آسیا

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، عبدالله بن زاید آل نهیان در نشست مشترک خبری با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ابوظبی گفت: این دیدار مهم بود، زیرا فرصتی بود تا در آن مسایل مختلف مورد توجه دو کشور را چه درباره مسایل دوجانبه و چه درباره مسایل منطقه ای بررسی کنیم.

فرصتی بود تا همکاری های سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و فرهنگی را بررسی کنیم. وزیر امور خارجه روسیه با ولیعهد ابوظبی درباره شماری از مسایل بین المللی از جمله تحولات یمن، سوریه و لیبی گفتگو کرد.

عبدالله بن زاید افزود: تردیدی نیست که روابط بین دو کشور در طول چند سال گذشته گسترش یافته است. تبادل تجاری بین دو کشور در سال گذشته به دو میلیارد و صد میلیون دلار رسید و پیش بینی می کنیم امسال این همکاری های بیشتر شود. به ویژه که شاهد افزایش چشمگیر افزایش سفر گردشگران روسی به امارات هستیم. سال گذشته سیصد و پنجاه هزار روسی به امارات سفر کردند و شانزده هزار شهروند روس هم مقیم امارات هستند. امیدواریم بتوانیم همه تسهیلات ممکن را برای دوستان روسی در امارات تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از تلاش وزیر امور خارجه روسیه برای تقویت این روابط قدردانی می کنم. مهمتر آن است که در این روابط، اعتماد زیادی وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها