مخالفت روسیه با تحریم‌های یک‌جانبه علیه کره شمالی

مخالفت روسیه با تحریم‌های یک‌جانبه علیه کره شمالی
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 05:22

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد خواستار کاهش رزمایش ها و ترک تقویت ساختار نظامی در شبه جزیره کره و همچنین توقف تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی شد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، واسیلی نبنزیا گفت: جناب رئیس، ما بار دیگر موضع اصولی خود را درباره غیرقابل قبول بودن برنامه موشکی پیونگ یانگ اعلام می کنیم. این مسئله باید بلافاصله و سریعا پایان یابد. پرتاب موشک بالستیک جمهوری خلق کره خطری بزرگ برای ترانزیت دریایی و هوایی در منطقه است و زندگی شهروندان عادی و در این مورد (آزمایش انجام شده) شهروندان ژاپن را به خطر می اندازد. ما خواهان تبعیت کامل از قطعنامه های شورای امنیت هستیم.

وی افزود: پیونگ یانگ باید به برنامه ممنوعه خاتمه دهد و به رژیم ان پی تی (معاهده منع تکثیر) و پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردد و به  کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی ملحق شود.

نماینده روسیه افزود: همزمان اعضای شورای امنیت باید بدنبال راه حل صلح آمیز، دیپلماتیک و سیاسی در مسئله شبه جزیره کره باشند. این شورا باید بدنبال کاهش تنش در این منطقه باشد. راه دیگری نیست. ما مخالفت خود را با آزمایش های موشک کره شمالی اعلام می کنیم و همانطور که بارها گفتیم حل مسئله شبه جزیره کره فقط از طریق تحریم و فشار غیرقابل ممکن است.

بحران کره راه‌حل نظامی ندارد

وی ادامه داد: این مسیر ما را قادر نخواهد ساخت به نتیجه درستی برسیم. تاکنون این مسیر هیچ گزینه ای را برای ورود جمهوری خلق کره به مذاکرات سازنده فراهم نکرده است. هیچ راه حل نظامی برای مسئله شبه جزیره کره وجود ندارد. ما معتقدیم همه قطعنامه های بعدی شورای امنیت باید به صورت خاص بر این حقیقت تاکید داشته باشند. ما همچنین باید جلوی تحریم های اضافی یک جانبه غیر از خود شورای امنیت را جهت عادی سازی اوضاع در شبه جزیره کره بگیریم. نیاز به رویکردی برای پایان دادن به آزمایش موشکی کره شمالی و همچنین ترک تقویت ساختار نظامی از جمله سیستم تاد است. رزمایش هایی که انجام شده اند باید کاهش یابد. ایجاد فضای اعتماد در بین کشورها در این منطقه و اصولا ایجاد نقشه امنیتی در شمال شرق آسیا، نیاز فوری است. نقشه راهی که موجب حل همه مسائل مربوط به کره شمالی شود می تواند براساس نظرات مشترک چین و روسیه ایجاد شود. این نظرات در جاهای مختلف از جمله در بیانیه مشترک روسیه و چین در تاریخ جولای بیان شده است. ما کاملا راه حل های نظامی برای حل مسئله شبه جزیره کره را رد می کنیم. باید از ابزارهای سیاسی استفاده گردد. ما خرسندیم که این رویکرد در بیانیه ریاستی که تصویب شده است، منعکس شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها