برای حفظ سلامتی، قبل از دیگران سوار هواپیما نشوید!

برای حفظ سلامتی، قبل از دیگران سوار هواپیما نشوید!
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 17:21

یک پژوهش جدید نشان داد که اولین مسافرانی که در هر پرواز وارد هواپیما می شوند با خطر ابتلا به برخی بیماری ها روبرو خواهند بود.

العالم - گوناگون

 به گزارش روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت"، بیشتر مردم سعی می کنند برای جلوگیری از ماندن در صف، اولین کسی باشند که سوار هواپیما شود، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این موضوع بر سلامتی تاثیر منفی می گذارد و آسیب های عدیده ای به انسان وارد می کند.

معمولاً بیشتر شرکت های هواپیمایی در ابتدا مسافران درجه اول و در مراحل بعدی مسافران دیگر را سوار می کنند تا اینکه ظرفیت هواپیما تکمیل شود.

گروهی از محققان دانشگاه آریزونای آمریکا بر این باورند که این نوع سوارشدن به هواپیما می تواند بیشتر مردم را در معرض ابتلا به بیماری قرار دهد.

تیم مذکور انواع مختلفی از سناریوهای سوارشدن به هواپیما را با استفاده از مدل های محاسباتی مورد مطالعه قرار دادند. محققان می خواستند بدانند که اگر تنها یک نفر در هواپیما وجود داشته باشد، بیماری هایی مانند ابولا چگونه گسترش می یابد.

نتایج نشان داد که طریقه بالارفتن فرد از هواپیما و اولویت درجه اولی، احتمال برخورد این شخص با فرد بیمار را تا حد زیادی افزایش می دهد.

به عنوان مثال، اگر فرد بیمار در ردیف 18C  باشد، او باید برای رسیدن به محل خود از 18 ردیف مسافرعبور کند و این امر زمینه انتقال عفونت را به مسافران حاضر در هواپیما و سایر مسافران که در آینده به وسیله این هواپیما مسافرت خواهندکرد، تسهیل می کند.

به گفته این محققان، دسترسی به صندلی های جلو و عقب هواپیما، خطر ابتلا به بیماری های مسری را به میزان 27 درصد کاهش می دهد، زیرا ارتباط کمتری بین مسافران وجود دارد.

علاوه بر این، استفاده شرکت های هواپیمایی از هواپیماهای کوچکتر که فقط 50 صندلی دارند، امکان تماس میان مسافرین را به میزان 13 درصد کاهش می دهد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها