ترزا مي از چين خواست براي فشار بر كره شمالي اقدامات بيشتري انجام دهد

ترزا مي از چين خواست براي فشار بر كره شمالي اقدامات بيشتري انجام دهد
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 17:10

ترزا می نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه از چین خواست برای فشار بر کره شمالی با هدف دست کشیدن این کشور از توسعه برنامه هسته ای و موشکی خود ، اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش اسوشیتدپرس از توکیو ، این اظهارات نخست وزیر انگلیس هنگام عزیمت وی به ژاپن و در واکنش به شلیک موشک بالستیک روز سه شنبه کره شمالی مطرح شد که از آسمان ژاپن نیز عبور کرد. این شلیک موشکی با محکومیت گسترده روبرو شد. کره شمالی در حالی این آزمایش موشکی را انجام داد که کمتر از یک ماه از اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد به اعمال شدیدترین تحریم های خود علیه پیونگ یانگ می گذرد.
ترزا می در مصاحبه با خبرنگاران در داخل هواپیما تصریح کرد : چین در تلاش ها برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی نقشی کلیدی دارد.
این در حالی است که هوآ چانیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد این اظهارات ترزا می گفت به رغم انتقادها از چین ، پکن نه تنها در زمینه اعمال تحریم ها علیه پیونگ یانگ بلکه در زمینه تقویت مذاکرات با هدف حفظ صلح در شبه جزیره کره تلاش کرده است.
هوآ چانیینگ تصریح کرد : برخی کشورها در حالی که با دیگر دست می دهند ، از پشت به آنها خنجر می زنند. چنین رفتاری از سوی یک کشور مسئولیت پذیر رفتاری مناسب نیست.
می روز چهارشنبه به منظور سفری سه روزه به ژاپن وارد این کشور شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها