گوترش با نادیده گرفتن خانواده های اسرای فلسطینی غزه را ترک کرد

گوترش با نادیده گرفتن خانواده های اسرای فلسطینی غزه را ترک کرد
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 18:36

" آنتونیو گوترش"، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه، پس از دیدار کوتاه یک و نیم ساعته که از طریق گذرگاه بیت حانون وارد نوار غزه شده بود، این باریکه را ترک کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش وبگاه "عربی 21"، دیدار گوترش از نوار غزه به علت عدم برنامه ریزی برای دیدار و گفت و گو با خانواده های زندانیان فلسطینی دربند زندان های رژیم اشغالگر قدس با اعتراض این خانواده ها مواجه شد.

خانواده های زندانیان فلسطینی حدود ساعت  10:30 صبح امروز کاروان گوتریش را در نوار غزه مورد اعتراض قرار دادند  و با سردادن شعارهایی از سازمان ملل خواستند برای آزادی فرزندانشان و  بهبود وضعیت زندانیان رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز (چهارشنبه) اولین سفر رسمی خود به غزه از زمان فعالیت به عنوان دبیرکل سازمان ملل را انجام داد. این دیدار درحالی انجام شده که نگرانی‌ها درباره کمبود برق و وخامت شرایط انسانی در سرزمین فلسطین تشدید شده است.

گوترش در این سفر خواستار رفع محاصره غزه در خصوص بحران انسانی این منطقه شد.

جنبش اسلامی حماس در نوار غزه از این سفر استقبال کرد و آن را "سفری مهم" خواند.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای از سفر امروز چهارشنبه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به نوار غزه استقبال کرد و از وی خواست تا همه تلاش ممکن را برای رفع محاصره نوار غزه و در دستور کار قرار دادن برنامه امداد رسانی و کمک به منظور نجات این منطقه از بحران انسانی آن مبذول دارد.

وی از گوترش خواست تا همه تلاش خود را برای پایان دادن به درد و رنج دو میلیون فلسطینی در بزرگترین زندان جهان (نوار غزه) به کار گیرد.

سخنگوی حماس همچنین به "لزوم اعمال فشار دبیرکل سازمان ملل به اسرائیل برای توقف هتک حرمت مقدسات مسیحی و اسلامی و نقض حقوق انسانی بازداشت شدگان فلسطینی در زندانهای اسرائیل" اشاره کرد.

گوترش یکشنبه از کویت وارد فلسطین اشغالی شد و روز سه شنبه با رامی الحمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن دیدار کرد.

221

 

پربیننده ترین خبرها