استراتژی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی چگونه باید باشد؟

استراتژی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی چگونه باید باشد؟
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 22:16

یک کارشناس و مربی فوتبال ایران چند استراتژی را برای شیوه بازی تیم ملی برابر کره جنوبی پیشنهاد داد.

العالم-ایران/ورزشی

 درباره اینکه تیم ملی فوتبال ایران بهتر است با چه تاکتیکی به مصاف کره جنوبی و سوریه برود گفت: این موضوع بستگی به نگاه کی‌روش دارد. همین موضوع هم سبب می شود تا برای استراتژی تیم ملی، چهار راهی را ترسیم کنیم که سرمربی تیم ملی می خواهد یکی از آن مسیرها را برای تیم ملی در نظر گرفته و تا پایان جام جهانی ادامه دهد. البته این موضوع تنها گمانه زنی است. چرا که نمی توان تا پایان بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی، درباره دیدگاه کی روش صحبتی کرد.

وی در مورد این استراتژی ها گفت: اولین استراتژی می تواند ارتقای تیمی باشد که کی‌روش با توجه به برخی نقیصه‌هایی که داریم در جهت بهبود این مشکلات گام بردارد. دومین استراتژی هم می تواند نگاه آمارمحور به بازی ها باشد.

جلال چراغپور خاطرنشان کرد: کی روش توانسته است آمار فوق العاده ای را برای خودش ایجاد کند. چرا که بدون گل خورده و با قدرت بسیار بالا به جام جهانی رسیدیم. همین روند می تواند کی روش را آمار محور کند تا با یک کارنامه خیلی قوی، بازاریابی های مربوط را برای خودش هم ایجاد کند و در کنار آن خودش را در ذهن هواداران فوتبال ایران ماندگار کند. به هر حال تاریخ این موضوع را ثبت خواهد کرد که بدون گل خورده و خیلی محکم توانستیم صعود کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: استراتژی سوم این است که او به خودش بگوید آیا بهتر نیست اسکلت تیم را با توجه به صعود مقتدرانه، حفظ کنم و با همین تاکتیک و شیوه به حام جهانی برویم؟ استراتژیچهارم هم می تواند این باشد که کی روش بگوید با معجزه به اینجا رسیدیم و مشکلات اساسی داریم. بنابر این نگاهش به بازی های پیش روی تیم ملی، نگاهی پیش تدارکاتی باشد. با کره و سوریه برای آنکه ایرادات را برطرف کند به میدان برویم.

چراغپور در ادامه تصریح کرد: همانطور که می دانید آقای کی روش به خاطر نتایجی که با فوتبال ایران گرفته است از سوی چند مجله معتبر به عنوان کاندیدای کسب بهترین مربی سال جهان انتخاب شده است. طبیعی است نخواهد این آمار را دستخوش تغییر کند. این موضوع نشان ی دهد که رویکرد وی می تواند آمار محور باشد و می خواهد بدون باخت به جام جهانی برویم.همین موضوع هم سبب شده تا هرگز با تیم های مطرح جهان بازی نکنیم. چون که کی روش نمی خواهد با باخت مقابل چنین تیم هایی ارزش خود را پایین بیاورد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها