كارشناس مسايل سياسی: موشك يمن هشداری برای امارات بود

كارشناس مسايل سياسی: موشك يمن هشداری برای امارات بود
پنج‌شنبه 9 شهريور 1396 - 01:34

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله موشکی یمن به شهر ابوظبی گفت: شلیک این موشک علاوه بر نشان دادن توانمندی های ارتش مردمی این کشور، هشداری به امارات متحده عربی بود.

صدرالحسینی در گفت و گو با شبکه یک سیما با اشاره به اینکه به توانمندی های ارتش مردمی یمن در طول مقاومت در مقابل بمباران ها و تجاوزات عربستان و تعداد اندکی از کشورهایی که در قالب ائتلاف ضد یمن تشکیل شده کمتر پرداخته شده است، افزود: با توجه به شرایط یمن در قبل، امروز انقلابیون یمن ارتش بسیار قدرتمند در اختیار دارند که توانستند با استفاده از توانمندی های داخلی خود، برد موشک های خود را افزایش و آموزش های لازم را بدهند و ارتش مردمی تشکیل دهند.

وی ادامه داد: در ضمن اینکه مردم یمن بسیار مظلوم هستند اما توانستند در این ایام در مقابل تجاوزات به خوبی مقاومت کنند و آن را فراگیر کنند.

صدرالحسینی با تائید شلیک موشک یمن به شهر ابوظبی امارات، گفت: یکی از موشک های اسکاد B یمنی ها با توانمندی هایی که ارتش مردمی آن را افزایش داد شلیک شد  تا به متجاوزان اماراتی که هم مردم یمن را  زنده به گور کردند و هم در تجاوزات بسیار خصمانه عربستان مشارکت داشتند پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه موشک شلیک شده یمن به به منطقه ای در نزدیکی محل مانور ارتش امارات برخورد کرد، ادامه داد: در خبرهایی که در خبرگزاری های اماراتی منتشر شد آن را انفجاری دانستند از موشک هایی که در منطقه در حال رزمایش بودند اما واقعیت این است که این موشک در منطقه رزمایش ارتش امارات برخورد کرد که در محوطه بیرونی فرودگاه ابوظبی است و هنوز خبری درباره میزان تلفات آن گزارش نشده است.

صدرالحسینی گفت: این نکته مهم است که مردم مظلوم یمن می توانند از خود دفاع کنند و در حقیقت اگر اماراتی ها بیش از ظرفیت خود بخواهند در مسایل منطقه دخالت کنند به نظر می رسد مردم و ارتش مردمی یمن توانستند به این وسیله به آن ها بگویند در ارتباط با مسایل داخلی یمن دخالت نکنند و نیز توانستند نشان دهند قدرت و توانمندی ای در یمن وجود دارد که همان گونه که چندین ناوچه عربستان را نابود کردند می توانند از خودشان به خوبی دفاع کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه با موفقیت های مردم و ارتش سوریه و عراق، منطقه از لوث داعش در حال پاک شدن است، افزود:  این اتفاق در یمن هم این مفهوم را می رساند که امروز مقاومت مردم منطقه در مقابل استکبار جهانی و اذناب داخلی آن ها در منطقه به ویژه عربستان به نقطه ای رسیده است که می تواند تحولات را بسیار جهش دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها