در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی

واعظی: اولویت اول دولت مسائل اقتصادی است

واعظی: اولویت اول دولت مسائل اقتصادی است
پنج‌شنبه 9 شهريور 1396 - 13:22

رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: اولویت اول دولت مسائل اقتصادی است ولی این به معنای فراموش کردن مسائل فرهنگی، اعتقادی و مسائل دینی مردم نیست.

العالم- ایران/ سیاسی 

محمود واعظی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید را از جمله اولویت های دولت دوازدهم ذکر کرد و افزود: دولت متعلق به روحانیت و مراجع است و باید اعمال و جهت گیری دولت متبلور از اعتقادات مذهبی ما باشد به همین دلیل دولت خود را نیازمند ارتباط نزدیک تر با مراجع تقلید و حوزه می داند تا خدمت بیشتری به مردم ارائه دهد.
وی درادامه حضور حداکثری در انتخابات را نشان انسجام داخلی و لبیک به ندای رهبری دانست و افزود: مردم در انتخابات ثابت کردند که پای نظام جمهوری اسلامی هستند.
واعظی گفت: امروز آرامش کشور پس از التهاب های دوران انتخابات مثال زدنی است و نشان از ایجاد وفاق و وحدت در کشور است و دولت نیز خود را خادم همه ملت ایران می داند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: اولویت اول دولت مسائل اقتصادی است ولی این به معنای فراموش کردن مسائل فرهنگی، اعتقادی و مسائل دینی مردم نیست.
واعظی گفت: کشور نیازمند آرامش است و باید تلاش کرد که دولت در اختلافات سیاسی و جناحی که متاسفانه در دهه های گذشته در کشور اوج گرفته گرفتار نشود. 
وی دولت دوازدهم را فراجناحی دانست و افزود: دولت آقای روحانی، جناحی و گروهی نیست و بر اساس مشی اعتدال متعلق به همه مردم ایران است که این موضوع در انتخاب وزرای کابینه دوازدهم مورد تاکید رئیس جمهور بوده است چرا که ایشان برای انتخاب وزرا علاوه بر شایستگی، تدین واعتقاد به قانون اساسی و ولایت فقیه دارای شاخص های انسجام فکری، اعتدال، دوری از تندروی و افراط و خدمت به مردم تکیه کردند.
واعظی با تاکید براینکه دردولت دوازدهم خدمت به مردم اصل و اولویت است تصریح کرد: نباید به دنبال حاشیه برای دولت بود و همه دلسوزان کشور باید با اتحاد به دنبال حل مشکلات مردم با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب باشند.
وی ادامه داد: دولت نمی تواند بدون ارتباط نزدیک با مراجع و حوزه علمیه ادامه کار دهد به همین دلیل ارتباط بیشتر و نزدیکتر میان دولت، مراجع و حوزه علمیه را خواستار هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: ما معتقد هستیم که در این کشور یک رهبر و یک صدا بیشتر وجود ندارد و آن نظر رهبر معظم انقلاب است و همه وظیفه اطاعت و پیروی از ولایت فقیه را داریم.
واعظی دولت دوازدهم را دولت مردمی دانست و گفت: مردم باید اعتقاد پیدا کنند که مراجع تقلید از دولت حمایت می کنند و دولت باید میان قوای سه گانه به ویژه با نهادهای انقلابی مانند سپاه و بسیج برای ساخت آینده کشور ارتباط نزدیکتری ایجاد کند.
وی حل مشکل های مردم را نیازمند اتحاد میان همه گروه ها و جناح های سیاسی دانست و گفت: انقلاب اسلامی میراث گرانبهای امام خمینی(ره) است و وظیفه همه مسئولان و مردم صیانت از این انقلاب و سپردن پرچم انقلاب به امام زمان(عج) است.
واعظی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف میان دولت و رهبری است تاکید کرد:حفظ این نظام در گرو پشتیبانی و تبعیت از رهبری است و دولت خود را پیرو رهبری می داند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها