پرونده‌های فساد خطوط هوایی سعودی بازمی‌شود

پرونده‌های فساد خطوط هوایی سعودی بازمی‌شود
يکشنبه 21 اسفند 1390 - 13:17

ده ها خلبان و کمک خلبان عربستاني، از تصميم خود براي ورود به اعتصابي 2 روزه و گشودن "پرونده هاي فساد بي‌سابقه" مسئولان خطوط هوايي سعودي خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، قرار است این اعتصاب از بیست و پنجم مارس (6 فروردین 91) به مدت 2 روز برگزار شود.

128 خلبان و کمک خلبان عربستانی در بیانیه ای، "خالد ملحم" مدیر خطوط هوایی سعودی را به فساد متهم کرده و خواستار برکناری او شده اند.

امضا کنندگان این بیانیه از "وضع اسفبار" کارکنان خطوط هوایی به دلیل بهره کشی و غصب حقوق آنها شکایت کرده اند.

این خلبانان همچنین با درخواست برای برخورد شایسته با کارکنان خطوط هوایی سعودی، خواستار حل مشکلات آنها و پایان دادن به استفاده از خلبانان خارجی به جای خلبانان عربستانی شدند.

خلبانان عربستانی تأکید کردند که مسئولان خطوط هوایی سعودی ترجیح می دهند به جای آنها با خلبانان هندی، مصری، و یونانی قرارداد امضا کنند، که این امر موجب می شود کمک خلبانان شایسته در ارتقای درجه و رسیدن به حقوق خود دچار مشکل شوند.

آنها همچنین خواستار بازگشت همه خلبانانی شدند، که مسئولان سعودی آنها را اخراج و یا مجبور به استعفا کرده است.

 

مدیریت سازمان هواپیمایی سعودی در اختیار وزارت دفاع این کشور است.

حدود 4 ماه قبل "طلال بن عبدالعزیز" برادر ناتنی ملک عبدالله در نامه ای به وزارت دفاع عربستان، با اشاره به حادثه ای در فرودگاه جده و سقوط قطعه ای از هواپیما بر سر یکی از مسافران، نوشته بود: سقوط این قطعه نزدیک بود که جان این مسافر را بگیرد.

طلال تأکید کرده بود: این حادثه هیچ توضیح دیگری غیر از بی کفایتی وزارت دفاع در اداره سازمان هواپیمایی ندارد.

این شاهزاده سعودی در این نامه خاطرنشان کرده بود: در همه دنیا وزارت دفاع مسئول دفاع از کشور است؛ پس چه توجیهی وجود دارد که نفوذ آن تا سازمان های غیرنظامی مانند هواپیمایی، امتداد یابد.

ولید بن طلال خطاب به وزیر دفاع سعودی گفته بود: از شما خواستار اصلاح نیستم، بلکه می خواهم دست خود را از این سازمان ها در عربستان بردارید، و اداره آن را به دست افراد غیرنظامی و امین بسپارید تا آن را از فساد و خسارتهای پی در پی نجات داده، و بتوانند به سازمان های بین المللی مشابه، ارتباط پیدا کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها