پوتین: اوضاع در شبه‌جزیره کره به سمت یک جنگ گسترده پیش می‌رود

پوتین: اوضاع در شبه‌جزیره کره به سمت یک جنگ گسترده پیش می‌رود
جمعه 10 شهريور 1396 - 03:34

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو خواستار آغاز تشکیل محور گسترده برای مقابله با تروریسم در چارچوب قوانین بین المللی و با نقش محوری سازمان ملل است.

العالم-روسیه

به گزارش روسیاالیوم، رئیس جمهور روسیه در آستانه برگزاری نهمین اجلاس گروه "بریکس" که قرار است چند روز دیگر طی روزهای چهارم و پنجم سپتامبر در چین برگزار شود، مقاله‌ای را با عنوان "بریکس-حرکت به سمت سطح جدید همکاری استراتژیک" نوشت و منتشر کرد.

وی در مقاله خود نوشت: به دنبال تلاش های روسیه و کشورهایی که منفعت آنها در حل و فصل بحران سوریه است، شرایطی که به ملت سوریه اجازه زندگی مسالمت آمیز را می دهد، مهیا گشته است.

پوتین افزود: در اینجا اعلام می کنم که به فضل گام‌هایی که روسیه و کشورهایی که منفعت آنها در حل بحران سوریه است، اخیرا اوضاع سوریه بهبود پیدا کرده است. تروریست ها ضربه سختی را متحمل شدند و شرایط به گونه ای است که زمینه برای آغاز عملیات حل و فصل بحران سوریه و بازگشت مردم سوریه به حیات طبیعی و عادی آنها در سایه صلح فراهم گشت.

وی افزود: در عین حال باید با تروریسم در سوریه و دیگر مناطق جهان جنگید. روسیه خواستار آغاز تشکیل محور گسترده برای مقابله با تروریسم در چارچوب قوانین بین المللی و با نقش محوری سازمان ملل است که طبیعتا ما به حمایت شرکای خود در بریکس در این زمینه افتخار می کنیم.

رئیس جمهور روسیه به نقش فعال چین به عنوان رئیس اجلاس امسال بریکس اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو بریکس در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و انسانی پیشرفت جدی داشته اند.

 رئیس‌جمهور روسیه در ادامه مقاله خود اوضاع شبه جزیره کره را بسیار خطرناک ارزیابی کرد و گفت: من نمی‌توانم از اوضاع کنونی در شبه جزیره کره غافل باشم، بویژه در شرایطی که اوضاع آن اخیرا بحرانی شد و در حال پیش رفتن به سمت درگیری گسترده و بزرگ است.

پوتین گفت: روسیه معتقد است که توقف برنامه های موشکی-هسته ای کره شمالی فقط از راه اعمال فشار به پیونگ یانگ اشتباه است و چشم اندازی ندارد. حل بحران این منطقه از راه باز شدن گفت‌و‌گوی مستقیم بین همه طرف‌ها بدون تعیین پیش شرط ضرورت دارد. تحرکات تحریک آمیز و فشار و اظهارات تند و سلطه جویانه، راه حل مناسبی نیست.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها