تحریم  شبکه "بی ان اسپورت" قطراز سوی عربستان

تحریم  شبکه
جمعه 10 شهريور 1396 - 22:16

هیات رسانه ای صوتی تصویری عربستان گفت در صورت مشاهده ارائه خدمات دستگاه های غیرمجاز به شبکه " بی ان اسپورت " قطر درکانال های فروش، اقدام قانونی علیه متخلفان اجرا می شود.

العالم _ آسیا

این هیات روز جمعه با صدور بیانیه ای به اخبار برخی رسانه ها درباره ادعاهای  منسوب به " بی ان اسپورت" مبنی بر وجود دستگاه هایی در کانال های فروش عربستان اشاره کرد.

این هیات در بیانیه اش افزود هیچ دستگاه بدون مجوزی در کانال های فروش  قانونی اثبات نشده و این هیات نیز، مجوزی برای پخش شبکه های ماهواره ای نقض کننده این قوانین صادر نکرده است.

این هیات،از اجرای دقیق همه قوانین واحترام به توافق و پیمان های بین المللی و التزام به رعایت حقوق مالکیت فکری و اقدام مناسب در صورت نقض این قوانین و اجرای مجازات های تعیین شده در حق قانون شکنان خبر داد.

هیات رسانه ای عربستان در بیانیه ی خود از اتهامات غیرمسئولانه مبنی بر وجود شبکه ی سعودی مجاز که قوانین بین المللی را نقض می کند،ابراز تعجب کرد.

این هیات بر حق خود در انجام اقدامات قانونی قاطعانه بر ضد این اتهامات و ادعاهای نادرست تاکید کرد.

هیات عربستانی دربیانیه ی صادره در13 ژوئن،ازجلوگیری از واردات گیرنده های کانال های  شبکه های" بی ان اسپورت" قطر و هم چنین جلوگیری از فروش و تجدید اشتراک آن درعربستان خبر داد.

یادآور می شود به دنبال تحریم قطر از سوی عربستان بر اساس اتهام های وارده به دوحه از سوی ریاض، وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی سعودی اواخر خرداد ماه امسال پایگاه اطلاع رسانی شبکه بی ان اسپورت ورزشی قطر را در شبکه اینترنت مسدود کرد.

پایگاه خبری بی ان اسپورت مستقیما برنامه های ورزشی قطر را برای مشترکین پخش می کند، اما با این اقدام سعودی، از این پس دسترسی به شبکه های قطری در عربستان از طریق وب هم امکانپذیر نیست. 

شرکت های 'اتصالات' و 'دو' امارات نیز در هماهنگی با عربستان و در راستای تحریم قطر، شبکه های بی ان اسپورت این کشور را به طور کامل از فهرست خدمات دهی خود حذف کردند.

عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو, موریتانی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن از 15 خرداد ماه روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.

اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شد.

این اظهارات که چند روز پس از سفردونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت، نشانگر وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

217

پربیننده ترین خبرها